Новини

Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради Управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради Центральна міська бібліотека ім. М.Л. Кропивницького м. Миколаєва Міський центр екологічної інформації та культури бібліотеки-філіалу № 2 Благодійний фонд проводить ХІІІ Миколаївські міські екологічні читання «Збережемо для нащадків» 27 листопада 2020 р., м. Миколаїв під патронатом Миколаївського міського голови Тема Читань 2020: «Сучасні напрямки екологічного розвитку Миколаєва та інших населених пунктів України: традиції, інновації, перспективи»

ПРОГРАМА Формат проведення: онлайн на платформі Zoom Доступ: https://us02web.zoom.us/j/83809362877?pwd=ZjdNWEJsRGlZWDlvZmRxdHQzeFdrdz 09 

Ідентифікатор конференції: 838 0936 2877 Код доступу: 007300 

Місце модерації: Центральна міська бібліотека ім. М.Л. Кропивницького м. Миколаєва, вул. Потьомкінська, 143-а Допускається присутність учасників офлайн з дотриманням протиепідемічних правил, максимальна кількість учасників –15 осіб До уваги виступаючих: доповіді на пленарних засіданнях – до 10 хв., питаннявідповіді – до 3 хв. Модератори – Варюхіна Любов Миколаївна, заступник директора Центральної міської бібліотеки ім. М.Л. Кропивницького, член правління БФ МЕТА; Чернова Ірина Борисівна, завідувач бібліотеки-філіалу № 2 ЦБС для дорослих м. Миколаєва, керівник Центру екологічної інформації та культури Реєстрація учасників: 09.30 – 10.00 

У МОН презентували проєкт Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки

В одному з блоків дослідження оприлюднені оцінки світових експертів, які озвучують пул «професій майбутнього». Інформацію про найбільш затребуваних фахівців оприлюднили Forbes, BBC, Trade Schools Colleges та експерти дослідницької групи Digitale Transformation.

Яким фахівцям у майбутньому скрізь відкрита дорога?

· Спеціалістам, які будуть проєктувати та впроваджувати надсучасні технології й техніку

· Професіоналам у сфері забезпечення життя та здоров’я людини 30 професій, які приведуть у майбутньому до успіху https://osvitoria.media/news/kosmogeolog-it-likar-bioetyk-nazvaly-30-profesij-za-yakymy-majbutnye/


У Міністерстві освіти і науки запевнили, що заклади освіти можуть самостійно формувати графік навчання та ухвалювати рішення щодо початку канікул у школі. Окрім того, дати осінніх канікул можуть змінитися через місцеві вибори.

Про це заявив т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет під час брифінгу в Кривому Розі, передає 24 канал.

За його словами, у період карантину в компетенції закладів освіти — спроможність формувати графік навчання. Тут усе залежить від того, в яку зону епідемічної небезпеки потрапляє заклад освіти.

Так, Шкарлет розповів, що керівник закладу за погодженням з міськрадою та засновником може погодити навчання, зокрема, визначити самостійно дати канікул, різні форми навчання, зміни на змішане навчання тощо.

Однак т.в.о. міністра освіти і науки заявив про зміну звичного графіка навчання. Зокрема, освітні департаменти попросили синхронізувати дати канікул з датами виборів.

«Ми рекомендуємо розпочати канікули не пізніше, ніж за два дні до виборів, і завершити не пізніше, ніж через три», — додав Шкарлет. Тобто осінні канікули пропонують розпочати в четвер, 22 жовтня, і закінчити у п’ятницю, 30 жовтня. Таким чином, діти отримають 11 днів для відпочинку.

У МОН зазначають, що керівник школи має право визначати режим роботи закладу в рамках змішаних форм навчання.

До слова, школярі можуть отримати позапланові канікули через місцеві вибори, які заплановані на 25 жовтня. Адже часто саме в закладах освіти влаштовують виборчі дільниці та комісії.


Міністерство освіти і науки підписало меморандум про співпрацю зі страховими компаніями, щоб забезпечити для освітян страхування здоров’я, у тому числі від захворювання на СОVID-19.

Відповідні листи з урахуванням у роботі надіслали керівникам закладів освіти, передає МОН.

Там наголосили, що у зв’язку зі зростанням кількості виявлених хворих на коронавірус, МОН підписало меморандум, спрямований на забезпечення учасників освітнього процесу доступними та якісними послугами у сфері добровільного страхування здоров’я, передає 24 канал.

Страхові компанії зобов’язалися розробити доступні програми добровільного страхування для сфери освіти та за потреби корегувати їх, — запевнили в Міносвіти.

До слова, раніше т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет сказав, що коштів на страхування вчителів не передбачено, але МОН у рамках перерозподілу видатків в розмірі 540 млн грн хоче спрямувати їх на засоби боротьби з коронавірусом.

Автор: 
Законопроект про освіту дорослих: 
основні положення

Міністерство освіти і науки України оприлюднило проект закону «Про освіту дорослих», метою якого є реалізація права повнолітніх осіб на безперервне навчання з урахуванням особистісних потреб, пріоритетів суспільного розвитку й запитів ринку.

Що таке освіта дорослих?

Освіта дорослих – це складова освіти впродовж життя, яка спрямована на реалізацію права кожної повнолітньої (дорослої) особи на безперервне навчання з урахуванням її особистісних запитів, пріоритетів суспільного розвитку та потреб економіки.

Освіта дорослих є важливим питанням для сучасного українського суспільства. Багато додаткових матеріалів, які стосуються освіти дорослих, можна знайти на сайті Української асоціації освіти дорослих і на платформі GoogleScholar.

Чи потрібен закон про освіту дорослих?

Міністерство освіти і науки України запропонувало для громадського обговорення проект закону «Про освіту дорослих». Основні цілі законопроекту:

  • створити умови для розвитку освіти дорослих на засадах комплексного розуміння її суспільної цінності та значущості;
  • визначити пріоритетні напрями освіти дорослих, які б, зокрема, забезпечили формування в дорослих осіб ключових компетентностей, рекомендованих Європейським Союзом для освіти впродовж  життя;
  • упорядкувати систему освіти дорослих;
  • визначити засади співробітництва між державою, органами місцевого самоврядування та провайдерами освіти дорослих;
  • закласти правові основи діяльності нових інституцій у сфері освіти дорослих.

Сформульовані розробниками цілі законопроекту вказують на основні проблеми, які існують у цій сфері: відсутність належних умов для розвитку освіти дорослих, розуміння її цінності, неузгодженість з європейським законодавством і практикою, невпорядкованість і відсутність належної правової основи. Справді на сьогодні правове регулювання освіти дорослих є недостатнім. На законодавчому рівні ця галузь урегульована ст.18 Закону України «Про освіту», де подано лише загальну характеристику освіти дорослих та післядипломної освіти. Тож питання ухвалення окремого закону є актуальним.

У статті Микити Андреєва, виконавчого директора ГС «Українська асоціація освіти дорослих» «Чому потрібен закон про освіту дорослих» справедливо зазначено основні причини, чому такий закон потрібно ухвалити:

1. Україна залишається однією з небагатьох європейських країн, яка не має законодавчого забезпечення розвитку освіти дорослих.

2. Освіта дорослих є частиною освіти впродовж життя.

3. Органи місцевого самоврядування, які хочуть фінансувати освіту дорослих, стикаються з проблемою недостатності законодавчого забезпечення.

4. Цей закон відкриє ринок освітніх послуг.

5. Потрібна демонополізація, насамперед ринку підвищення кваліфікації.

Проект Закону України «Про освіту дорослих» відкритий для громадського обговорення. Пропозиції та зауваження до нього можна надсилати до 08 жовтня 2020 р. на електронну адресу: panych@mon.gov.ua, Олена Панич.

Загальна характеристика законопроекту

Проект закону “Про освіту дорослих” складається з преамбули, шести розділів (які містять 31 статтю), прикінцевих і перехідних положень. Загальний обсяг законопроекту складає 30 сторінок. Законопроект містить такі розділи:

1. Загальні положення.

2. Система освіти дорослих.

3. Управління у сфері освіти дорослих.

4. Провайдери освіти дорослих.

5. Фінансово-економічні відносини та державно-громадське партнерство у сфері освіти дорослих.

6. Міжнародне співробітництво у сфері освіти дорослих.

Позитивною рисою законопроекту є врегулювання питань освіти дорослих, які раніше залишалися без належної уваги з боку законодавця. Поряд з тим, є питання, які потребують детальнішого обговорення серед фахівців.

Це, зокрема, питання щодо порядку реалізації права на вищу освіту. Так, у статті 3 законопроекту зазначено, що зовнішнє незалежне оцінювання для вступу на основі повної загальної середньої освіти, фахової передвищої освіти й освітнього ступеня молодшого бакалавра проводиться у формі тесту загальних навчальних компетентностей. Це положення стосується дорослих, які досягли віку двадцяти п’яти років або здобули повну загальну середню освіту п’ять і більше років тому. Таким чином, такі особи звільняються від тестування з профільних предметів, тож виникає питання – наскільки правильною є таке рішення і чи не дискримінує ця норма інших здобувачів освіти?

Термінологія законопроекту

У статті 1 законопроекту подано визначення термінів, ужитих у ньому. Це такі поняття як освіта дорослих, освіта впродовж життя, дорослий, формальна, неформальна, інформальна освіта. Більшість із цих термінів є відомими, оскільки вжиті в Законі України «Про освіту». Разом з цим, є терміни нові і незвичні для вуха пересічного українця.

Так, у законі вжито термін андрагог, тобто працівник сфери освіти, який володіє спеціалізованими компетентностями для надання освіти дорослим з урахуванням їхніх вікових, освітніх, професійних, особистісних характеристик і мотивацій.

Ще один термін, на який ми не натрапимо в Законі України «Про освіту», є «провайдер освіти дорослих». Згідно з проектом, так називають юридичну особу, структурний підрозділ юридичної особи, фізичну особу-підприємця, фізичну особу, яка надає освіту (освітні послуги) дорослим особам. Як бачимо, проект має термінологічну розбіжність із Законом України «Про освіту», де застосовано термін «суб'єкт освітньої діяльності». Доцільність застосування цього терміна викликає питання, оскільки він не є усталеним у практиці та цілком може бути замінений українським аналогом, наприклад, «суб'єкт надання освітніх послуг», «постачальник або надавач освітніх послуг», «суб'єкт освітньої діяльності» тощо. Загалом у контексті закону цей термін звучить недоречно.

Хто такий провайдер освітніх послуг?

Провайдером освітніх послуг, виходячи зі змісту статті 16 законопроекту, може бути:

  • юридична особа чи структурний підрозділ юридичної особи;
  • фізична особа-підприємець;
  • фізична особа, яка надає освіту дорослим особам;
  • роботодавець, який самостійно забезпечує професійне навчання своїх працівників та, відповідно, набуває прав та обов’язків провайдера освіти дорослих.

Закон передбачає можливість створення центрів освіти дорослих. Таким центром може бути як один провайдер, так й об’єднання провайдерів освіти дорослих – юридичних осіб, які (яке) надає освіту (освітні послуги) за більше ніж однією освітньою програмою і основним видом його діяльності є освітня діяльність у сфері освіти дорослих.

Які є складові освіти дорослих?

Згідно із Законом України «Про освіту», складниками освіти дорослих є:

  • післядипломна освіта;
  • професійне навчання працівників;
  • курси перепідготовки та / або підвищення кваліфікації;
  • безперервний професійний розвиток;
  • будь-які інші складники, передбачені законодавством, запропоновані суб’єктом освітньої діяльності або самостійно визначені особою.

У проекті пропонують дещо ширший перелік складників. Окрім зазначених, до них належать:

  • професійна підготовка;
  • здобуття вищої освіти на базі отриманого раніше освітнього ступеня за іншою спеціальністю;
  • стажування;
  • інформальна освіта (самоосвіта);
  • формальна освіта.

Освіта дорослих може здійснюватися за різними видами освітніх програм, за очною, дистанційною, дуальною, змішаною, індивідуальною формами. Формами організації освітнього процесу у сфері освіти дорослих є курси, семінари, тренінги, практикуми, майстер-класи, консультації та інші форми.

За якими програмами буде надаватись освіта дорослим?

Проект закону виокремлює п'ять типів програм, за якими дорослим може надаватися освіта:

  • освітні програми післядипломної освіти або підвищення кваліфікації, необхідні для здійснення професійної діяльності певного виду;
  • програми неформальної освіти;
  • програми формальної освіти;
  • індивідуальні освітні та самоосвітні програми;
  • публічно визнані програми освіти дорослих.

Згідно із законопроектом, освітні програми післядипломної освіти або підвищення кваліфікації, необхідні для здійснення професійної діяльності певного виду, підлягають акредитації або визнанню в установленому порядку у випадках, визначених законодавством.

Програмами неформальної освіти є програми, зміст яких зорієнтований на потреби та інтереси дорослих осіб, зокрема, у сфері їхньої професійної діяльності, розвитку особистості, громадянських та інших компетентностей (таких як справедливість, відповідальність, громадянська активність тощо).

Програмами формальної освіти дорослих є програми загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, на яких навчаються дорослі особи.

Індивідуальні освітні та самоосвітні програми – програми або рекомендації щодо інформальної освіти, які в індивідуальному порядку забезпечують самоорганізацію навчання дорослої особи.

Публічно визнаними програмами освіти дорослих називають програми неформальної освіти, що визнаються роботодавцями, професійними, громадськими або іншими об’єднаннями. У законопроекті передбачено, що інформація про публічно визнані програми освіти дорослих буде вноситися до Єдиної державної електронної бази з питань освіти за заявницьким принципом (наприклад, за заявою громадського об'єднання, яке надає освітні послуги дорослим) у порядку, визначеному Міністерством освіти і науки.

Як буде врегульовуватися післядипломна освіта дорослих?

У законопроекті відступають від положень ст. 18 Закону України “Про освіту” в частині, що стосується післядипломної освіти. Якщо, відповідно до закону, післядипломна освіта передбачає набуття нових і вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі здобутої вищої, професійної (професійно-технічної) або фахової передвищої освіти та практичного досвіду, то в проекті зазначено, що післядипломна освіта – це спеціалізоване вдосконалення освітніх та / або професійних компетентностей, яке зазвичай є обов’язковим для здійснення професійної діяльності певного виду. Про набуття нових компетентностей не йдеться. Чи не означає це, що заклади післядипломної освіти більше не зможуть готувати бакалаврів, а отже післядипломне навчання зведеться лише до курсів, семінарів чи тренінгів?

Згідно з проектом, до післядипломної освіти віднесено програми спеціалізації, у тому числі, інтернатури, лікарської резидентури, клінічної ординатури, асисентури, адвокатури, ад’юнктури та інших. Це відрізняється від закону, де спеціалізація (профільна спеціалізована підготовку з метою набуття особою здатності виконувати завдання та обов’язки, що мають особливості в межах спеціальності), поряд із перепідготовкою, підвищенням кваліфікації, стажуванням, інтернатурою та лікарською резидентурою розглядалась як окрема складова післядипломної освіти.

Такі зміни, у разі ухвалення законопроекту, очевидно, вплинуть на зміст навчальних програм післядипломної освіти, тому їхній фаховий аналіз і громадське обговорення мають важливе значення для сфери освіти.

Як буде заохочуватись освіта дорослих?

Законопроект закріплює низку засобів заохочення роботодавців інвестувати в професійний розвиток працівників. Серед таких засобів законопроект передбачає:

  • надання пільг при оподаткуванні у випадку забезпечення роботодавцями робочих місць для навчання дорослих;
  • зниження суми податкових зобов’язань на величину понесених витрат на навчання працівників;
  • надання на пільгових умовах короткострокових і довгострокових кредитів для організації професійного навчання працівників, придбання навчального обладнання;
  • надання субсидій, грантів для покриття витрат роботодавців на участь у програмах навчання на робочих місцях;
  • надання субсидій, грантів роботодавцям на навчання прийнятих на роботу дорослих осіб без навичок;
  • відшкодування витрат роботодавця на виплату заробітної плати працівникові на період його навчання (оплачуваної відпустки);
  • запровадження механізмів заміщення працівників, які тимчасово залишають робоче місце у зв’язку із навчанням.

Поряд із цим виникає питання: чи здатна держава фінансувати реалізацію цих засобів? Які ресурси і в якому обсязі можуть бути виділені державним і місцевими бюджетами? Чи не будуть ці положення лише декларацією, яка не знайде підтримки та фінансування з боку держави? А якщо так, то чи не варто зробити цей законопроект максимально наближеним до реальних можливостей держави?

Роман Шандра, доцент ЛНУ ім. Франка.



Нагадуємо, що з серпня місяця на Всеосвіті запрацювала партнерська програма. І тепер кожен користувач нашого порталу може отримувати додаткову фінансову винагороду. Умови та подробиці партнерської програми знаходяться тут: https://vseosvita.ua/lp/plus

З вересня чесно зароблені партнерські бонуси можна виводити вже в грошовій формі (наприклад, на банківську картку), тобто сформувати собі ще одну зарплату. Звертаємо увагу, що для отримання партнерських бонусів важливо виконати єдину умову - бути активним, тобто протягом поточного місяця зробити на Всеосвіті будь-яку покупку (сума не має значення). Свій особистий партнерський рахунок перевірити можна тут: https://vseosvita.ua/profile/plus

Щоб збільшити свою партнерську винагороду, доречно звернути увагу на курси підвищення кваліфікації, бо саме у вересні з усіх своїх товарів та послуг Всеосвіта нараховує за партнерською програмою 10%, а з курсів підвищення кваліфікації 20%. Повний перелік курсів знаходиться тут: https://vseosvita.ua/course

Також на День Вчителя переможці в кожній категорії партнерського рейтингу отримують цінні призи від Всеосвіти! Свою рейтингову позицію на поточний момент перевірити можна тут: https://vseosvita.ua/profile/plus

А питання стосовно партнерки задати безпосередньо її розробнику через блог, присвячений партнерській програмі: https://vseosvita.ua/user/id424238/blog

Бажаємо партнерського успіху та перемоги у рейтингу!

Змінюй, Створюй, Осучаснюй!
З повагою!

Директор компанії «Всеосвіта»

Іван Литвиненко



Змішане навчання або blended learning — це поєднання навчання у школі із дистанційною формою, у тому числі онлайн. Ефективно організоване змішане навчання має безліч переваг:

  • Дає можливість гнучкості для усіх учасників процесу;
  • Розвиває в учнях проактивний підхід до навчання, де вчитель більше не є джерелом інформації, а лише фасилітатором;
  • Підсилює цифрові навички дітей та спонукає їх бути самостійними здобувачами освіти;
  • Дає вчителям нагоду зробити навчання більш індивідуальним;

Проте blended learning — це не просто поєднання віртуального і офлайн навчання, це цілісний підхід, який включає освітнє середовище — школу, онлайн-простір, домівки учнів та вчителів; розвиток компетенцій і, звісно, людей — учнів, вчителів, батьків.

10 найважливіших складових змішаного навчання

1. Перевернутий клас або flipped classroom

Цей підхід, коли учні отримують попередні знання чи інформацію самостійно — з підручників, навчальних матеріалів чи пошуку в мережі, а у класі вчитель модерує процес засвоєння цих знань і навичок на практиці. Flipped classroom спонукає учнів рівноцінно працювати у різних навчальних середовищах — удома та в школі, тож важливо, щоб усі діти мали рівні можливості доступу до цифрових технологій.


2. Розширене поняття «уроку»

Blended learning передбачає, що навчальний процес не обмежується тільки уроком, він розширюється і до, і після визначених 45 хвилин. Учень стає ніби «власником» свого часу для навчання і сам керує та домовляється про співпрацю із учителем, однокласниками та іншими залученими особами на різних стадіях опанування матеріалу. При цьому саме етапи «до» та «після» уроку стають більш важливими для учня.


3. Новий підхід до розкладу занять

Щоб підготуватися до запровадження змішаного навчання, слід переглянути увесь шкільний розклад і усім погодитися застосовувати гнучкіший підхід до розпорядку дня. Оскільки змішане навчання передбачає, що діти приходять до школи у визначені дні, можливо, варто зробити тривалість уроків довшою, щоб учні мали більше часу на практичну роботу в групах у класі. Молодші учні потребують більшої взаємодії із вчителями, тоді як старші самостійніші у своїй роботі — це також варто враховувати. У період перед іспитами чи контрольними, дітям може знадобитися інтенсивніша допомога вчителів — це також можна спрогнозувати під час складання розкладу занять у школі.

4. Доступ до цифрових технологій та надійного інтернету

Ефективне змішане навчання передбачає, що усі учасники навчального процесу мають рівний та надійний доступ до інтернету та онлайн-інструментів роботи. Проте це тільки частина рішення — навіть важливіше, щоб вчителі мали підтримку з боку досвідчених IT-спеціалістів школи і могли звернутися до них за допомогою. Усі web-платформи, якими користуватимуться вчителі, повинні відповідати віку дітей та бути також доступними для учнів із особливими освітніми потребами.

5. Значна автономія педагогів

Змішане навчання вимагає безлічі швидких рішень, тож учителі повинні мати свободу і гнучкість самостійно визначати поточні види роботи, власний графік та навчальні інструменти. Така автономія і високий рівень персональної відповідальності вчителів можливі лише за умови довірливих стосунків між педагогами та керівництвом школи, спільне розуміння необхідності і об’єктивних переваг змішаного навчання та гнучкості всієї системи управління школою.


6. Прозорість планування та навчальних очікувань

Усі учасники змішаного навчання повинні знати, де у приміщенні школи та на онлайн-ресурсах вчитель розміщує розклад, план занять, завдання та цілі уроку, оцінювання результатів. Усі ці складові повинні бути прозорими та доступними. Для ефективнішого управління гнучким процесом навчання школам слід розбити навчальний рік на менші етапи: наприклад, не чверті чи семестри, а модулі. Те саме стосується цілей навчання та оцінювання результатів — фокус має бути на компетенціях і практичних навичках, а не знаннях.



7. Співпраця із батьками

Співпраця із батьками у моделі змішаного навчання дуже важлива, адже значну частину часу діти навчатимуться поза межами школи. Тому необхідно чітко визначити ще на старті, якою мірою батьки можуть і хочуть бути залученими до змішаного навчання. Це залежатиме від конкретних умов кожної родини, але варто принаймні впевнитись, що батьки також беруть участь у плануванні і дизайнуванні індивідуальної навчальної траєкторії учня.

8. Зрозуміла система оцінювання здобутків учнів

Система оцінювання у змішаному навчанні має три складові:

  • Постійне оцінювання вчителем та самооцінювання учнями, щоб відстежувати поступ і планувати наступні цілі та завдання;
  • Підсумкове оцінювання вчителем — здійснюється наприкінці модуля чи юніта, оцінку зазвичай вносять у шкільні документи;
  • Підсумкове оцінювання школою чи регіональними\національними інституціями — здійснюється для здобуття певного свідоцтва чи рівня;

Процес і інструменти оцінювання повинні давати усім учням рівні можливості показати свої компетенції і розуміти власний поступ у навчанні. Усі нові інструменти оцінювання слід презентувати учням поступово і впевнитись, що усі розуміють його механізм. Самооцінювання або оцінювання робіт однокласників значно підвищує мотивацію учнів та розвиває відчуття відповідальності за навчальний процес. Blended learning є дуже гнучкою структурою, тож і оцінювання також може бути різноманітним: слід поєднувати індивідуальні оцінки із оцінюванням групової роботи і командних проєктів, оцінювання може здійснювати як вчитель, так і онлайн-інструмент.

9. Виділяти час для живого діалогу

Змішане навчання передбачає зменшення часу перебування у класних кімнатах, а отже, учням і вчителям бракуватиме звичного соціального шкільного життя. Тому дуже важливо надавати пріоритет живому спілкуванню, діалогу та неформальним обговоренням у ті дні, коли діти і вчителі перебувають у стінах школи. Особливу увагу слід звертати на теми психологічного добробуту усіх учасників: обговорення емоційного стану, рівня тривожності, а також інструментів подолання стресу повинно стати усталеною практикою серед вчителів та дітей.

10. Розширити саме поняття «шкільне приміщення»

«Урок у класі» не обов’язково сприймати буквально, адже замість класу школа може використовувати приміщення бібліотеки, актової зали, спортивного майданчика чи шкільного подвір’я. Під час змішаного навчання варто зробити школу «відкритішою»: запропонувати дітям позашкільні активності на шкільному стадіоні, надати учням доступ до ресурсних центрів чи бібліотеки у позаурочний час.



Світова рок-зірка у галузі освіти Андреас Шляйхер за місяць збирається відвідати Україну. Експерт, який консультує держави великої сімки про те, як формувати освітню політику і який започаткував міжнародне дослідження знань учнів PISA, виступив на онлайн-конференції, яку організувала громадська спілка «Освіторія» за підтримки Lenovo Ukraine. У попередній нашій статті пан Андреас вже відповів на запитання українських освітян https://osvitoria.media/experience/tehnologiyi-ne-zaminyat-vchyteliv-a-zroblyat-yih-vazhlyvishymy-andreas-shlyajher/



Корисні матеріали для налагодження «трикутника партнерства»

Сайт «Розвиток дитини» пропонує додаткові дидактичні матеріали та шаблони для вчителів, які допоможуть встановити довірливі стосунки між учителем, дитиною та родиною школяра.

Використання таких матеріалів допоможе педагогам отримати зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу, врахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності, впроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.

Проводимо опитування родичів дитини. 

Ця форма опитування спрямована на встановлення довірливих стосунків між учителем та рідними або особами, що їх замінюють. Заповнюючи опитувальник, рідні/опікуни допоможуть учителеві створити більш комфортні умови навчання для кожної дитини. Використання опитувальника сприятиме налагодженню «трикутника партнерства» – «учитель – рідні – дитина».

Подяка дня: позитивно рефлексуємо. 

Використання шаблону сприятиме становленню довірливих стосунків між учителем та учнями, допоможе педагогам використовувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи. Матеріал сприятиме формуванню в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавленню дітей, покращенню продуктивності їхньої роботи на уроках.

Вихідний квиток: учимося рефлексувати.

 Використання шаблону сприятиме розвитку дитячого вміння здійснювати самоаналіз, критично оцінювати свої успіхи й долати невдачі. Матеріал допоможе педагогам отримати зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу, врахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності на наступний день, а також впроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.

Комунікатор: співпрацюємо з батьками. 

Цей комунікатор спрямований на встановлення довірливих стосунків між учителем та батьками або особами, які їх замінюють. Батькам/опікунам пропонується вказати питання, які їх хвилюють, описати прийнятні шляхи вирішення проблем, а також вказати, чи потрібна персональна зустріч з учителем і чи зручною є така форма співпраці.

Учимося здійснювати самооцінювання. 

Цей шаблон є зручним елементом формувального оцінювання, що допоможе педагогу в щоденній класній роботі. На сторінці дітям пропонується визначити й позначити причини, чому йому/їй не вдалося виконати завдання. Використання такої форми сприятиме розвитку вміння здійснювати самоаналіз, становленню довірливих стосунків між учителем та учнями.

Вивчаємо запити дітей. 

Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей критично оцінювати свої знання з тієї чи іншої теми, а також артикулювати свої інтереси. Завдання допоможе педагогам отримати зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу, урахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності, а також упроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.

Зіркові чергові: вчимося відповідальності

Використання шаблону сприятиме становленню в учнів позитивної внутрішньої мотивації щодо дотримання правил і впровадження рутин класу. Заповнюючи шаблон, учитель може позначити й оцінити роботу, з якою впоралася дитина. Шаблон рекомендується використовувати винятково як елемент стимулювання.

Оціни роботу в групі. 

Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати самоаналіз та взаємооцінювання, критично оцінювати особливості групової динаміки. Застосування шаблону стане запорукою формування вміння дитини оцінювати власне ставлення до командної роботи, покращення продуктивності групової взаємодії в майбутньому.

Оцінюємо роботу в парі. 

Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати самоаналіз та взаємооцінювання, критично оцінювати особливості парної взаємодії. Завдання допоможе педагогам отримати зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу, урахувати побажання дітей при плануванні парної форми роботи, а також сприятиме впровадженню елементів формувального оцінювання після взаємодії учнів.

Учимося здійснювати взаємооцінювання.

 Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати взаємооцінювання, критично оцінювати особливості парної взаємодії. Завдання допоможе дитині отримати зворотний зв’язок від однокласників та однокласниць, виявити позитивні результати своєї роботи та можливість їх покращити.


МОН розробило план популяризації природничих наук та математики

Міністерством освіти і науки розроблений проект Плану заходів щодо популяризації природничих наук та математики. План розроблений на виконання указу Президента України від 03.06.2020 № 210 «Про вдосконалення вищої освіти в Україні».

Документ винесений для громадського обговорення, яке триватиме до 09 вересня 2020 року.

План включає у себе 9 пунктів, що реалізація яких має сприяти популяризації природничих наук та математики в Україні.

Зокрема, впродовж 2022-2025 років планується забезпечити фінансування оснащення навчальних кабінетів та лабораторій, а також проведення дослідницької та практичної складової освітнього процесу в закладах позашкільної, загальної середньої, професійної, фахової передвищої та вищої освіти.

МОН, Мінфін, Мінекономрозвитку в 2022 році мають підготувати пропозиції щодо забезпечення виплати академічної стипендії 60 % студентів природничих та математичних спеціальностей, які успішно складають сесію, та збільшити її розмір на 75% порівняно з розміром мінімальної ординарної академічної стипендії.

Окрім того, планується передбачити щорічні виплати у сукупному розмірі не менше 20 прожиткових мінімумів при працевлаштуванні випускників закладів вищої освіти природничо-математичних спеціальностей, які навчались за держзамовленням, за умови відпрацювання 3-х років в закладах загальної середньої освіти, професійної або фахової передвищої освіти.

Також популяризації природничих наук та математики в Україні мають сприяти функціонування YouTube каналу навчального призначення для учнів.

Впродовж 2021-2023 років відбудеться впровадження у навчальний процес електронних підручників з природничих наук та математики для студентів молодших курсів закладів вищої освіти педагогічних, природничих та технічних спеціальностей.

У 2022 році буде виділено фінансування для створення та функціонування заочно-дистанційної школи (Онлайн академічної школи) з вивчення природничих наук та математики.

Також планується модернізувати систему підвищення кваліфікації науково-педагогічних та педагогічних працівників з природничих наук та математики щодо навчання інтерактивним методикам викладання, оновленню контенту викладання.

З метою популяризації природничих наук та математики у 2021 році буде проведений Всеукраїнський форум вчителів та викладачів природничих наук та математики.

Пропозиції та зауваження до проекту документа можна надсилати до 09 вересня 2020 року на електронну пошту onoshko@mon.gov.ua.


До відома:

У рамках проєкту «Безпечна школа» розробили плакати, які може використовувати кожен заклад освіти і не лише. Окрім того доступний чек-ліст інфекційної безпеки шкіл, де по пунктах «так, ні, частково» можна визначити, чи готовий заклад до безпечної роботи.

Доступна така інфографіка:

ЗАВАНТАЖИТИ ВСІ ПЛАКАТИ


Президент теж вважає, що перший урок мають присвятити COVID-19

Володимир Зеленський висловив переконання, що цьогорічний перший урок має бути присвячений протидії поширенню коронавірусу та заходам захисту й безпеки.

Про це глава держави заявив під час спілкування з представниками ЗМІ у Херсоні.

«Ми сьогодні розмовляли з Прем'єр-міністром і хочемо запропонувати, щоб цього року перший урок був присвячений заходам проти COVID-19. Щоб діти розуміли, як берегтися», – зазначив Глава держави.

Як відомо, прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час зустрічі з представниками Всеукраїнської ради церков і релігійних організацій, що була присвячена питанням просвітницької роботи для запобігання поширенню епідемії, заявив про ініціативу проведення перших уроків у школі у просвітницькому форматі щодо COVID-19.


ОЗНАЙОМИТИСЬ https://mon.gov.ua/ua/news/mon-rozrobilo-novij-profesijnij-standart-vchitelya-dokument-na-gromadskomu-obgovorenni

Міністерство освіти і науки розробило  Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» та «Вчитель закладу загальної середньої освіти». 

«Проєкт нового стандарту включає вимоги для вчителів початкової школи та вчителів-предметників, що забезпечують здобуття базової та профільної середньої освіти і створений на основі компетентнісного підходу ( почне  діяти з січня 2021р)


Карантин, дистанційка, реформи… За останні пів року в освітян не було часу подумати та осмислити всі ті трансформації, що відбулися у світі, країні, школі та з кожним із нас. Є нагода зробити це перед початком нового навчального року.

Громадська спілка «Освіторія» та інноваційна компанія Lenovo запрошують взяти участь у безкоштовній онлайн-конференції про змішане та дистанційне навчання, яка відбудеться 26 та 27 серпня. Подія буде корисна українським учителям, очільникам шкіл, батькам, освітнім експертам та всім, кому цікаві теми освіти та її майбутнього:

  • огляд ситуації у світі та найкращі практики інших освітніх систем;
  • діалог з Міністерством освіти про найактуальніші питання, що хвилюють українських освітян;
  • реальний досвід шкіл в Україні з організації дистанційного навчання та змішаної форми;
  • комплексні технічні, програмні та методичні рішення для школи;
  • покрокова інструкція з втілення дистанційного уроку мрії;
  • оцінювання навчання й оцінювання ДЛЯ навчання;
  • робота з увагою, мотивацією та іншими психологічними аспектами в онлайн- та офлайн-навчанні;
  • комунікація з батьками;
  • збереження ресурсів та відновлення сил для вчителя.

Серед спікерів — світовий освітній експерт та розробник міжнародного дослідження PISA Андреас Шляйхер, очільниця «Освіторії» Зоя Литвин, провідні педагоги-практики та освітні управлінці Міністерства освіти і науки України.

Для повної залученості на учасників чекають дві модеровані практичні сесії: обмін прикладними кейсами та пошук ресурсу вчителя.

Для участі потрібно зареєструватися за посиланням. Учасники також матимуть можливість отримати сертифікат.

РЕЄСТРАЦІЯ

Серію подкастів для учнів «Мамо, я в IT» запускають Львівський IT Кластер спільно з «Новою українською школою». З них учні зможуть дізнатися про світ технологій, а також почують історії IT-спеціалістів різних напрямків про вибір професії.

Подкасти виходитимуть щовівторка та щочетверга об 11:00 на сайті НУШ.

Фахівці сфери розповідатимуть:

  • що треба знати та які мати навички, аби стати айтівцем;
  • де цього можна навчитись;
  • як правильно обрати напрям в IT;
  • чому в техсвіті все побудовано на командній роботі;
  • чи знадобиться вам англійська;
  • розвиток та перспективи галузі в Україні;
  • а ще — про робототехніку, розроблення ігор, найкрутіші мови програмування й не тільки.

Перший подкаст вийде в цей четвер, 13 серпня.

Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою 

рейтингової шкали


Автор: Дмитро Бабурін, учитель хімії.
Хто винуватий у тому, що дитина набрала 149 рейтингових балів і втратила можливість стати студентом медичного ВУЗу? Ви не повірите. Вчитель, який ходить на ЗНО «задля забаганки»!
Таку думку висловив Український центр оцінювання якості освіти на своєму офіційному сайті. Освітяни прочитали статтю УЦОЯО щодо участі репетиторів на ЗНО, ковтнули смачну інформацію і понеслось: «Ганьба!», «Такі вчителі негідники!», «Горіти репетиторам у пеклі!», «Як їм не соромно конкурувати з маленькими діточками!»
Шановні колеги, СТОП! Зупиніться і увімкніть мозок. Диявол криється у деталях. За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні. Чому так? Зараз поясню на прикладі тесту з математики. Подивіться уважно на шкалу переведення тестових балів з математики у рейтингову шкалу:

Тільки уважно подивіться. Результат в 149 рейтингових балів отримує абітурієнт, який набрав 27 тестових балів із 62:

Тобто цей абітурієнт наробив помилок і втратив 35 тестових балів, а це, на секундочку, більше половини. Більша кількість балів, колеги! Ну так вже працює наш мозок, що коли ми чуємо цифру «150 балів із 200», ми уявляємо, що абітурієнт реально шарить в математиці. Саме цим і користується УЦОЯО. Скажіть, набагато ж красивіше звучить: «Учень набрав 151 бал за шкалою 100-200», ніж «Учень набрав 28 балів із 62»? Чи не так?
Ще хочете приклад? Тримайте. Давайте глянемо цьогорічну таблицю переведення тестових балів з хімії.

Зверніть увагу на учня, який набрав 51 тестовий бал із 74. За шкалою 100-200 він одержує від УЦОЯО аж 173 рейтингових бали:

Цей учень наробив помилок і втратив аж 23 тестових бали! 23 тестових бали, що є 31 % від усієї кількості можливих!!! Для загального розуміння, він неправильно виконав 23 тестових завдання з вибором однієї правильної відповіді або, УВАГА, неправильно розв’язав 11 задач третього блоку (там, де треба самому було розв’язати задачу і записати кінцеву відповідь). Як Ви гадайте, скільки балів в атестат отримає такий учень? Дивіться самі.

Він отримав 10! Саме 10 балів буде записано йому в атестат. За старою 5-ти бальною системою оцінювання це «відмінно з мінусом». Цікаво, правда? Наробивши помилок на 23 тестових бали, можна з хімії отримати 10 балів в атестат (плюс, можливо, отримати золоту медаль), а також 173 бали подати у виш. Браво! Заради цікавості, я подивився критерії оцінювання навчальних досягнень від МОН:

Ну тут вже без коментарів. І це я проаналізував тільки два навчальних предмети.
А тепер про найжахливіше. Про стабільність. Співробітники Українського центру оцінювання якості освіти про реальний стан освіти в України знають дуже добре. У назві самого Центру зазначено, що вони оцінюють ЯКІСТЬ освіти. І що ж вони роблять для її покращення?
Я, звісно, запитав у самого Центру оцінювання. Їх відповідь цитую: «Ми проводимо дослідження якості освіти, готуємо матеріали щодо підвищення цієї якості, наші фахівці працюють у групах розробників стандартів тощо, тобто ми підтримуємо думку про необхідність підвищення якості освіти і багато робимо для цього».
Серйозно? Поглянемо на результат багаторічної діяльності УЦОЯО. Я довго думав, як можна подивитись на «покращення» стану здоров’я хімічної освіти в динаміці, і згадав, що у моєму улюбленому тесті з хімії є одне завдання, яке повторюється кожного року. Суть завдання дуже проста. Там треба розставити коефіцієнти у схемі окисно-відносної реакції (ОВР). А тепер подивіться, як змінюється з роками % учасників, які змогли розставити ці коефіцієнти (за даними щорічних звітів Українського центру оцінювання якості освіти):

Ви бачите розвиток? Я - ні. Всі показники менші 50 %. Тобто кожного року практично кожен 2-й учасник не може розставити коефіцієнти в схемі ОВР. А якщо чесно, то КОЖЕН майбутній студент-хімік повинен це вміти робити. Це як для математика вміти додавати цілі натуральні числа. І що ж робить Український центр оцінювання і МОН? Висновки робіть самі.
Не вірте на слово чиновникам. Мисліть критично.


МОН опублікувало Дорожню карту впровадження Державного стандарту базової освіти

0 20370

Відповідно до нього, новий стандарт планують подати уряду на затвердження у серпні.
Освітні програми за оновленим стандартом мають розробити до лютого наступного року, а критерії оцінювання учнів – у лютому-вересні 2021 року.
У березні-квітні 2021 року мають підготувати тренерів НУШ до пілотування стандарту. Тренінги для вчителів щодо впровадження стандарту заплановані на червень-серпень 2021 та 2022 років.

У Києві розквітло унікальне тюльпанове дерево 






У Києві почало цвісти неймовірно красиве тюльпанове дерево. На унікальну для наших широт рослину можна подивитися в ботанічному саду імені Гришка на Печерську. Цікаво, що тюльпанове дерево належить до сімейства магнолієвих.
"Перші квіточки тюльпанового дерева Liriodendron tulipifera L. розквітли на ділянці магнолій. У Європу вперше ці дерева потрапили в 1688 році. В Україні культивується з 1737 року", - повідомили на сторінці в Facebook ботанічного саду.
Ліріодендрон тюльпановий у природних умовах росте на сході Північної Америки. Середня його висота складає 25-36 метрів, а в окремих випадках, особливо у лісових масивах, нерідко перевищує 50 метрів.
Нагадаємо, що ботсад після карантину відкрився для відвідувачів з 11 травня. Але при візиті потрібно дотримуватися ряду правил. Не можна ходити групами більше трьох осіб. Заборонено проводити будь-які заходи та події, в тому числі екскурсії.

До 22 червня в НМЦ можна отримати матеріали для нагородження за результатами конкурсу "Геліантус-2019"

Освітня гра як поєднання розваг і навчання 

Карантин і ізоляція змінили все... крім спраги до розваг і потреби у знаннях — діти як були, так і лишилися дітьми! Ми попросили одного з розробників гри "Екологія", яку ми видали минулоріч, розказати більше про таке поєднання розваг і освіти за допомогою гри (для цього є навіть спеціальний термін "едьютейнмент"!), ознайомити з правилами і навчальними можливостями гри. Вийшло цікаво! 

Результати Конкурсу «Геліантус – учитель 2020»
Кос’яненко Вікторія Володимирівна, учитель біології  ЗОШ №35 (ІІ місце);
Горбатюк Світлана Дмитрівна, учитель природознавства ЗОШ №35 (ІІ місце);
Войтюк Ірина Миколаївна, учитель хімії Класичного ліцею (ІІІ місце);
Блага-Мініна Дар’я Олександрівна, учитель хімії ЗОШ №54 (ІІІ місце).
Щиро вітаємо своїх колег!

День Землі 2020: ТОП-5 цікавих фактів

Сьогодні.Lifestyle на честь Дня Землі підготували п'ять цікавих фактів про стан світової екології і згубний вплив людства на довкілля

22 квітня 2020 року відзначається 50-річчя заснування Дня Землі – щорічного святкування міжнародного екологічного руху. У 1970 році майже 20 мільйонів американців зібралися з вимогою підвищити увагу до захисту планети і охорони екології. Відтоді активісти всього світу збираються щорічно, щоб відзначити цей знаменний день.
За іронією долі, День Землі у 2020 році припав на час однієї з найпоширеніших і смертоносних пандемій, які світ бачив впродовж поколінь. Тому традиційні зібрання були скасовані. Але це не означає, що ми не можемо відсвяткувати цю подію, вимушено сховавшись від суспільства на карантин.
Наприклад, Google опублікувала дудл на честь міжнародної події. Тематика анімації звертає увагу на проблему масового вимирання бджіл.




















Учасникам ЗНО показали, як відбувається тестування

  • Український центр оцінювання презентував учасникам пробного зовнішнього незалежного оцінювання відео, у якому продемонстровано процес проведення тестування.
  • В УЦОЯО зазначають, що ролик дозволить майбутнім учасникам розширити коло своєї обізнаності щодо процедури проведення ЗНО.
  • «Для повного занурення в процес учасники можуть переглянути відео, попрацювати з тестами, попрактикуватися в заповненні бланків відповідей, навчитися ефективно розподіляти час. Зрештою на власні очі побачити, як проходить ЗНО», - повідомляють в Українському центрі оцінювання якості освіти.
  • Разом з тим в УЦОЯО наголошують, що презентоване відео аж ніяк не замінює пробне ЗНО, яке дозволяє психологічно налаштуватися на проходження реального тестування.
  • Після стабілізації епідеміологічної ситуації всі зареєстровані учасники зможуть у звичному форматі пройти пробне ЗНО.
  • Нові дати проведення пробного ЗНО буде повідомлено додатково. 
Для отримання оперативної інформації про проведення ЗНО та вступної кампанії приєднуйтесь до сторінок Вступна кампанія в Telegram або Абітурієнт і Освіта.ua у Facebook.

Форум педагогічних ідей "УРОК"





















Умови участі у Форумі педагогічних ідей "УРОК"


Електронний каталог педагогічних матеріалів «Відкритий урок: розробки, технологій, досвід» та національний освітній інтернет-ресурс «Освіта.ua» запрошують всіх освітян України взяти участь у Форумі педагогічних ідей «УРОК» та опублікувати на сторінках каталогу власні матеріали.
Усі учасники форуму отримують електронний сертифікат про публікацію матеріалу в каталозі «Відкритий урок: розробки, технології, досвід». 
Для публікації в каталозі приймаються розробки уроків, позакласних заходів, дидактичні матеріали, статті та інші матеріали вчителів.
Усі матеріали, що надійдуть на форум, будуть депоновані (в каталозі публікується анотація з посиланням на місце розміщення роботи на сайті Освіта.ua).




В Україні запустили серіал для вчителів про онлайн-сервіси https://glavcom.ua/news/v-ukrajini-zapustili-serial-dlya-vchiteliv-pro-onlayn-servisi-669299.html

Складається серіал з 6-ти серій по 8-26 хвилин
Міністерство цифрової трансформації створило оглядовий освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», покликаний налаштувати комунікацію вчителів та учнів на період дистанційного навчання. Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/news/v-ukrajini-zapustili-serial-dlya-vchiteliv-pro-onlayn-servisi-669299.html


Карантин у квітні не завершиться

Кабінет Міністрів розгляне можливість послаблення карантинних заходів не раніше травня. Це відбудеться за умов позитивної динаміки зниження захворюваності на COVID-19.
Про це, під час засідання Кабінету Міністрів, повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.
За його словами, у квітні Україна не буде послаблювати карантинні заходи.
«Якщо буде зафіксовано динаміку зниження захворюваності, то лише в травні місяці ми почнемо вести розмову про можливе послаблення карантинних заходів. Це точно не буде зроблено 14 квітня, як було повідомлено деякими інформаційними каналами», - сказав прем’єр-міністр.
Він також наголосив, що Кабінет Міністрів протягом квітня не має наміру відступати від того карантинного режиму, який оголошений до 24 квітня, і можливо, буде продовжений до початку травня.
«В травні, за умов позитивної динаміки ми запустимо економіку України за визначеним планом, який буде додатково повідомлений», - сказав Шмигаль.
Окрім того, він закликав не піддаватись фейкам , що попадають в інформаційний простір.

Міністерство освіти та науки оприлюднило розклад онлайн-уроків для учнів 5-11 класів, які стартують з понеділка 6 квітня на українських телеканалах та YouTube-каналі Міносвіти.
Про це повідомляється на сайті Міністерства освіти та науки.
"В понеділок, 6 квітня, о 10:00 для учнів 5-11 класів з усієї країни стартує проєкт «Всеукраїнська школа онлайн» – уроки з 11 предметів, які за чітким розкладом транслюватимуть українські телеканали та YouTube-канал Міністерства освіти і науки. Проєкт став можливим завдяки спільним зусиллям Офісу Президента України, Міністерства освіти і науки України, Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, громадської спілки «Освіторія», а також 40 небайдужих педагогів, що зголосилися стати вчителями для усієї країни", - йдеться у повідомленні.
Транслюватимуться уроки з: української мови, української літератури, історії України, всесвітньої історії, англійської мови, фізики, алгебри, геометрії, географії, хімії та біології.



























Читайте також: МОН: Навчальний рік у школах завершиться 1 липня, виняток - випускники

Заняття для усіх класів можна буде переглянути на YouTube-каналі Міністерства освіти і науки. За кожним класом також закріплено телеканал чи медіаресурс, який у будні транслюватиме уроки для тих дітей, які з різних причин не мають можливості переглянути їх в інтернеті.
Так, за класами закріплено такі телеканали:
Уроки проходитимуть щодня, з понеділка по п’ятницю, до кінця карантину. Кожного дня вони починатимуться о 10:00.
На YouTube-каналі МОН в описі під кожним відео вчителі також залишатимуть домашні завдання на закріплення теми, які учні зможуть зробити, щоб краще опанувати матеріал. Завдання даватимуться за найпоширенішими в країні підручниками. Посилання на електронні версії цих підручників також можна буде знайти в описі під відео.



























Читайте також: "Всеукраїнська школа онлайн" стартує 6 квітня - Зеленський

Зйомки уроків відбуваються у Новопечерській школі м. Києва. У відеозаняттях беруть участь українські зірки: ведучі, музиканти, актори, спортсмени тощо. Вони відповідають на запитання, вирішують задачі та проводять досліди разом з учителями.


Як вчителям вести класний журнал під час карантину – роз’яснення МОН

Міністерство пропонує облікувати робочі година вчителя, який веде дистанційне навчання, відповідно до навчально навантаження та розкладу занять. Розклад занять та робочі години на час дистанційного навчання рекомендують максимально наблизити до звичайних.
“Враховуючи те, що забезпечити виставлення оцінок та фіксації тем у журналі на паперових носіях за безпосередньої присутності учнів в режимі карантину не є можливим, виставлення оцінок та зазначення тем слід здійснювати відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять у дистанційному режимі через електронні та інші наявні засоби“.