Методичні заходи

         

Три сервіси для створення інтелект-карт

Інтелект-карта (з англійської – Mind maps) – зручний інструмент для наочного структурування та яскравого відображення будь-якої інформації. З її допомогою можна упорядкувати величезні об'єми будь-яких відомостей, що сприяє більш ефективному їх переосмисленню та запам'ятовуванню.

Інтелект-карта являє собою своєрідну деревоподібну схему. У центрі позначено ключову ідею чи поняття, а від неї розходяться гілки – структурні елементи. Окремі слова, поняття, ознаки, цілі та завдання, що позначені на кожній з гілок, певним чином пов'язані між собою. Усі гілки разом характеризують ідею чи поняття, що міститься у центрі.

Такі схеми можна створювати як власноруч, так і за допомогою сучасних зручних онлайн-інструментів. Ми дібрали три ресурси, за допомогою яких ви і ваші учні зможете створити яскраві проєкти власних Mind maps.

Draw.io

Це безкоштовний багатофункціональний сервіс із достатньо простим інтерфейсом. Із його допомогою можна створювати як інтелект-карти, так і різноманітні інженерні схеми, таблиці, блок-схеми, нескладні інфографіки та презентації.

Draw.io – мультимовний сервіс, його інтерфейс можна налаштувати будь-якою з 50 мов, зокрема, українською. Однак з англійською він адаптується не повністю.

Скориставшись одним зі 140 шаблонів, можна створювати власні інтелект-карти, редагуючи кожний елемент, – додавати текст та малюнки, змінювати кольори фону та текстів, вигляд та розміщення блоків і стрілок.

Для того, щоб почати користуватися сервісом, реєстрація не потрібна, за виключенням, якщо робота над проєктом проводитиметься у віртуальній хмарі. Готові зображення можна зберігати Google Диск, OneDrive чи на комп’ютер.

Canva

Це один із найкращих сучасних інструментів для створення не лише інтелект-карт, а й цілого ряду візуального контенту, який стане у пригоді для створення цікавих уроків, – гіфки, комікси, презентації, плакати, логотипи та інше.

Canva – мультимовний інструмент, його інтерфейс адаптується 28 мовами. зокрема, й українською.

Цей сервіс – своєрідний конструктор, скориставшись вбудованим редактором із будь-якого з-понад 220 шаблонів, можна створити власний проєкт інтелект-карти – змінити кольори, текст, шрифти; додати необхідні візуальні елементи, зокрема, гіфки та відео.

Після попередньої реєстрації над одним проєктом у режимі реального часу може працювати декілька осіб. Готові карти можна зберігати у будь-якому форматі – png, jpg, pdf, mp4, cvg та gif.

Цей ресурс умовно безкоштовний. Щоб користуватися усіма можливостями безоплатно, у межах соціального проєкту «Canva для освіти» освітяни можуть подати заявку на отримання безстрокового безкоштовного доступу до преміум версії Canva Pro.

XMind

Це зручна програма для створення яскравих інтелект-карт та діаграм Fishbone. Її інтерфейс інтуїтивно зрозумілий, тому розібратися, як користуватися сервісом досить легко.

Ресурс англомовний, однак, якщо ваша англійська недосконала, ви можете скористатися спеціальним плагіном для автоматичного перекладу сторінок у браузері Google Chrome.

Після завантаження на комп'ютер функціоналом XMind можна користуватися безкоштовно необмежений термін, створюючи власні проєкти з-понад 40 готових шаблонів. При завантаженні можна обрати одну з 16 мов інтерфейсу, зокрема, доступна російська.

У межах програми можна додавати текст; змінювати шрифти, форму відгалужень, кольори фону, тексту та ліній; домальовувати нові блоки та змінювати їхнє положення; додавати яскраві стікери, різноманітні значки та замітки.

Після того, як проєкт створено, ви можете автоматично цілком змінити його структуру, обравши один з 16 шаблонів. Побудовану інтелект-карту можна скачати у форматах png та pdf, а також поділитися проєктом у соціальних мережах чи відправити на електронну пошту.


Використання інтелект-карт допоможе зручно структурувати знання та ідеї. Це надзвичайно зручно для запам'ятовування нової інформації, її аналізу та оцінки, а також для осягнення причинно-наслідкових зв'язків між окремими елементами будь-якої системи. Подібна візуалізація допоможе при упорядкуванні знань, а також при плануванні й прийнятті рішень не лише під час навчання, а й у будь-яких сферах життя.

  18 березня відбулося одне із занять Інтерактивної школи інтегрованої платформи вчителів природознавства, біології і хімії на тему: Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів. Техніки і прийоми формувального оцінювання.

          Формувальне оцінювання, метою якого є відстеження особистого розвитку учнів, процесу опанування ними навчального досвіду як основи компетентності, забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку особистості, є невід’ємним складником освітнього процесу.                   Оцінювання передбачає організацію учителем діяльності учнів щодо усвідомлення ними цілей та очікувань результатів навчання, способів їх досягнення та визначення подальших навчальних дій щодо покращення досягнень за результатами зворотнього зв’язку. Підготовку до впровадження такого оцінювання серед  учителів хімії та біології нашого міста розпочато.

Як створити якісні тести

Тест — не лише формат контролю знань, а й спосіб навчатись. Розповідаємо про головні принципи створення тестів тим, хто їх проводить і проходить. Читайте блог, щоб дізнатись, як визначити мету тесту, обрати формат і як краще формулювати запитання та відповіді. Годі боятися тестувань!


Визначте мету

Для чого цей тест? Ви хочете, щоб учні знали інформацію напам’ять або ж навчилися застосовувати її на практиці? Чи, можливо, ви прагнете розвинути у них вміння аналізувати інформацію та робити висновки?

Визначте мету перед тим, як скласти тест. Використайте таксономію Блума — класифікацію завдань за навчальними цілями та рівнем складності. Всього вона охоплює 6 рівнів: запам’ятати, розуміти, застосувати, аналізувати, оцінювати та створювати.

Зазвичай таксономію Блума зображають як піраміду. В її основі лежать найлегші завдання — на запам’ятовування. А на вершині розташовані найскладніші — на створення.

http://blog.ed-era.com/iak-stvority-iakisni-testi/


Три платформи, де вчителі можуть створити свої освітні онлайн-ігри


Що діти полюбляють понад усе? Звісно ж, гратися! Але чи можна гратися і водночас ефективно навчатися? Так, якщо використовувати на уроках саме освітні ігри. А під час змішаного навчання стануть у пригоді тематичні ігри онлайн! Пропонуємо три безкоштовні платформи, за допомогою яких кожен педагог зможе створити авторську онлайн-гру для вивчення будь-якої теми зі своїми учнями.

https://osvitoria.media/experience/try-platformy-de-vchyteli-mozhut-stvoryty-svoyi-osvitni-onlajn-igry/


Засідання  професійного обєднання вчителів хімії «Програма ЗНО з хімії 2021 року. Особливості підготовки до ЗНО в сучасних умовах»

          Шановні колеги. Всі ми знаємо, що ЗНО- неминучий етап   для тих, хто хоче здобути вищу освіту. У  перекладі з англійської мови testo означає           «перевірка». І дійсно,  під час тестування  перевіряють найрізноманітніші риси людини - від знань до якостей  пам’яті, мислення та вміння зберігати спокій, впевненість у своїх силах.

             Для того, щоб підготуватись до тестів, необхідно знати основні види завдань та методику підготовки до їх виконання. Я впевнена, що кожен учитель знає й використовує всі запропоновані види завдань на своїх уроках, але суть полягає в тому, що потрібно навчити дітей дотримуватись певного алгоритму.  Найбільшою  проблемою в ситуації тестування (на мій  погляд) стає хвилювання. Гормон, який виділяється, коли людина відчуває страх, впливає  на  пам’ять. Ось чому це може бути  причиною того, що деякі учні на іспитах цілковито забувають вивчений матеріал.

               На сьогодгі в багатьох освітніх закладів запроваджується попереднє тестування з різних предметів з дотриманням технології проведення ЗНО, що допомагає учасникам відчути себе в ролі учасника, перевірити свій багаж знань та відчути час який надається на вирішення завдань.

 З ЧОГО ПОЧАТИ ЗДОБУВАЧАМ

 Визначитися, яку спеціальність хочеш здобувати, найкраще вже на початку старшої школи, а не в останньому класі. Неможливо охопити все, тож реальних успіхів можна досягти, якщо планомірно вивчати саме ті предмети, які доведеться складати на ЗНО.

На це можна витратити всі ресурси, а з решти шкільних дисциплін так не викладатися. Завдяки цьому з’являється вільний час, без якого теж неможливо готуватися.

Висновок 1

Загалом треба стати марафонцем, а не спринтером: ті, хто зубрять, не дбаючи про відпочинок, швидко вигоряють. Хай буде менше годин на підготовку щодня, але вона триватиме довше. Ті, хто не налаштований на далеку мету, може швидко зійти з дистанції — досягти певних успіхів і перестати глибоко цікавитися предметом.

Висновок 2

За мету краще обирати не вступ до вишу, а отримання професії. Якщо ти думаєш про те, як працюватимеш, то краще розумієш, навіщо ті чи інші знання. Якщо прагнеш стати професіоналом, ЗНО буде просто проміжним етапом і не викликатиме такого хвилювання. Обсягу знань зі шкільного підручника замало. Але річ не в тім, щоб вивчити якісь «диво-шпори» чи опанувати «секретні» підручники, а в тім, щоб доводилося в житті вирішувати задачі, застосовуючи знання. Тож варто використовувати будь-який шанс долучитися до наукової роботи.

Висновок 3

Не варто налаштовуватися на змагання. Якщо прагнеш скласти краще за всіх, порівнюєш себе з конкурентами, стрес набагато вищий. Варто менше думати про оцінювання та результати інших. Важлива підтримка вчителів, батьків, друзів. Значно легше й ефективніше готуватися разом з однолітками, які складатимуть ті самі предмети. Три місяці готувався до ЗНО з друзями. Це і обмін думками, і можливість бути «тренерами» один для одного, і сама атмосфера, що не дає занудьгувати. Якщо зациклитися лише на самостійному навчанні, то брак спілкування, одноманітність, тривоги можуть загнати в глухий кут.

Висновок 4

Саме цікавість додає сил, коли буває важко. Без інтересу до предмета вивчити його на глибокому рівні навряд чи вдасться. А ще порада: під час навчання кожну справу потрібно доводити до кінця, не відкладати, не роздроблювати матеріал.

Висновок 5

Ерудиція та фантазія — це те, що допомагає впоратися із завданнями на логіку, побачити нетипову відповідь. Відпочинок має бути корисним, хоча б під час активної підготовки до ЗНО. Замість гри на комп’ютері — читання. Утім, ідеться не лише про інформацію, яку перевірятимуть на ЗНО. Хай буде будь-що, що подобається і розширює кругозір.

Висновок 6

 Потрібно сприймати тестування як звичну форму перевірки знань. Тоді, коли пишеш, думаєш не про випробування, а лише про відповіді. Просте щоденне навчання за поглибленою програмою, домашні завдання — теж добре тренування, як для спортсмена — відвідування спортзалу. У соцмережах також влаштовують різні перевірки, які мотивують краще, ніж стандартні іспити. Наприклад, гра «Що? Де? Коли?», вікторини, де чимало завдань на логіку. Або ж завдання, складені іншими абітурієнтами. Саме вони, до слова, найважчі, адже є бажання розробити дійсно оригінальне завдання, яке інші не зможуть розкусити. Коли навчання тривале, важливо, щоб сам процес був цікавим і легким.


 

Практичні поради для ефективної підготовки до ЗНО:

Важливо розуміти, що для успішного проходження зовнішнього незалежного оцінювання, окрім знань, майбутнім абітурієнтам потрібен також психологічний спокій і чіткий алгоритм підготовки до іспитів.

1.Визначте графік навчання. Наприклад, визначте, що кожного тижня ви 2-3 рази працюєте над підготовкою до тестів. На кожен предмет бажано виділяти хоча б 1 годину. А краще – 2, тому що саме стільки виділяється на вирішення завдань на ЗНО. Таким чином, ви потренуєтесь виконувати завдання у невеликий проміжок часу.

2.Заведіть зошит із записами. Заведіть для підготовки до ЗНО окремий зошит, в якому ведіть записи з кожної теми. Продумайте структуру, щоб ви орієнтувалися, де записи з кожної теми. Найважливіші факти виділяйте або навіть зробіть для них окремі записи (в кінці зошита, в окремому блокноті).

3.Робіть упор на практичні завдання. Вивчивши якусь тему чи розділ одразу переходьте до розв’язання тестів чи задач. Якщо ви зможете успішно застосувати отримані знання, то вони запам’ятаються набагато краще.

4.Виділіть час на повторення та пробне тестування. Після вивчення всіх тем, вже ближче до самого ЗНО, присвятіть 2-3 тижні повторенню всього матеріалу. Тема за темою пройдіть повторно теорію та практику.

5.Візьміть завдання з ЗНО минулих років та виконайте його повністю. Це потрібно обов’язково зробити 2-3 рази, щоб звикнути до специфіки тесту.

Однак, готуватися до іспитів варто не тільки вивчаючи та опрацьовуючи тони матеріалів з підручників. Важливо підготувати себе до цього важливого періоду також пихологічно.

Ось кілька психологічних порад, які зможуть

 в цьому допомогти:

1.Не скорочуйте час на сон. Якщо ви будете спати менше, ніж потрібно вашому організму, це приведе до зниження продуктивності інтелектуальної діяльності, і ви не зможете компенсувати ці втрати, навіть доклавши героїчних зусиль

2.Залишайте час на короткий відпочинок. Ви засвоїте більше інформації, якщо під час підготовки будете робити короткі перерви. Їх можна використати для прогулянок, занять спортом, спілкування з товаришами.

3.Якщо є така можливість, об’єднайтесь з однокласниками в групу з 3-4 осіб. Розподіліть між собою питання, які кожен буде готувати. Потім, коли ви зустрінетесь, обміняйтесь інформацією, це ефективніше і цікавіше ніж підготовка на самоті.

4.Налаштовуйте себе на успіх. Коли людина програмує себе на невдачу, посилюється тривога, внаслідок чого погіршується настрій, зникає бажання готуватися до екзамену.

5.Не забувайте, що впевненість у собі приходить з усвідомлення того, що ви добре підготувалися і вмієте роботи все, що вимагається програмою. Зосередитися потрібно не на відчутті тривоги, а на змісті своєї роботи. Це допоможе заспокоїтися і отримати гарний результат.

 

 

Короткий алгорим дій в день ЗНО, щоб він пройшов якомога успішніше:

 

1.В день іспиту прокиньтесь трохи раніше, ніж звичайно, коротка зарядка, легкий сніданок допоможуть вам бути енергійним і бадьорим. Пам’ятайте, що певний рівень хвилювання є нормальним і може допомогти мобілізувати ваші інтелектуальні ресурси. Якщо хвилювання здається вам надмірним, глибоко вдихніть і уявіть собі, що негативні емоції ви видихаєте разом з повітрям. Ця вправа допоможе заспокоїтися та налаштуватися на робочий стан.

 

2.Уважно слухайте вказівки організаторів. Уважно слухайте вказівки організаторів про те, як правильно заповнити бланк. Якщо хочете щось спитати, не вигукуйте з місця, а підніміть руку.

 

3.Почніть з розв’язання легких завдань. Не намагайтеся розв’язувати завдання по порядку. Прочитайте всі завдання та виберіть з них ті, відповіді на які Ви знаєте та відповідайте на них. Відповідаючи на легкі питання, Ви заспокоїтесь і до Вас повернеться впевненість у собі. Вам буде легше зосередитися на складних питаннях.

 

4.Дуже уважно читайте завдання до кінця. Не намагайтеся зрозуміти, що від Вас вимагають по перших фразах. Ви ризикуєте «додумати» завдання, а значить, невірно його розв’язати. Якщо Вам потрапило питання, відповідь на яке Ви не знаєте, дійте шляхом логічного виключення. Коли Ви виключите варіанти, які точно не підходять, у Вас залишиться менше варіантів, з яких потрібно вибрати вірну відповідь, а це вже простіше. Зверніть увагу на те, що завдання може мати декілька вірних відповідей.

 

5.Перевіряйте написане. Слідкуйте за помилками та правильністю розставлених знаків.






 


Проведення лабораторних та практичних робіт з використанням Google форм

           19 листопада відбулася онлайн зустріч з вчителем біології Ольшицькою Ю.М., під час якої вона ознайомила колег з використанням окремих сервісів Google при дистанційному навчанні біології для забезпечення якісної біологічної освіти.

Початок  зустрічі розпочався розмовою про переваги найзручнішої платформи для дистанційної освіти, учнів платформу Google Classroom. Ще в травні з’явилася можливість зареєструвати безкоштовні домени для всіх закладів освіти України і розгорнути систему Google Classroom уже з корпоративними, а не з приватними обліковими записами вчителів чи учнів. Це значно зручніше та дозволяє використати всі можливості цього сервісу. 

Викликом під час дистанційного навчання стало те, що не всі учні мають удома комп’ютерну техніку, тому не всі можуть повноцінно підключитися до занять. Урок біології передбачає досить активне використання комп’ютера, натомість більшість дітей має лише телефон або планшет, і це не завжди покриває всі потреби, які є в курсі біології. Аби учні не залишилися поза освітнім процесом, ми маємо намагатися виходити з даної ситуації.

Інша проблема з якою ми стикаємося під час онлайн уроків це питання дисципліни, трапляються випадки, коли школярі намагалися пройти тести під чужим іменем. Частково ці інциденти вирішуються, якщо вести онлайн-уроки в корпоративному, а не особистому обліковому записі Google Classroom, бо в корпоративному вказані справжні особисті дані учнів, і спокуса поводитися некоректно в такому випадку значно менша. 

Після чого Юлія Михайлівна поділилася досвідом проведення лабораторних та практичних робіт з використанням Google форм.

Система дистанційного навчання з використанням Google Classroom– дає можливість учням і викладачу відслідковувати прогрес кожного, дозволяє бачити статистику школи (активність учнів і вчителів, тобто кількість проведених онлайн-уроків, тестів тощо). Саме ця статистика дозволяє зробити висновки щодо ефективності та якості дистанційного освітнього процесу».


                                                 



29 жовтня в онлайн відбулася   Творча майстерня «Дистанційне та змішане навчання» для учителів хімії, яку провела  переможець конкурсу        Учитель року,  Блага-Мініна Даря










Як запровадити формувальне оцінювання?

Дистанційний курс “Цифрові інструменти формувального оцінювання”

Використання оцінювання у балах як мірила оцінювання має не завжди позитивний ефект для визначення навчальних досягнень учнів, оскільки не враховує прогресу дитини. Оскільки за шкалою оцінювання бали окремих учнів нижчі, який би прогрес вони не мали, вони будуть вважатися учнями з невисокими досягненнями. Тому розподіл учнів відповідно до результатів їхньої діяльності у класі часто призводить до демотивації і втрати інтересу до навчання.

Саме це спричинило появу формувального оцінювання, яке враховує індивідуальний поступ кожного учня та вміння використовувати яке буде обов’язково оцінюватись під час вивчення роботи вчителя службою оцінювання якості освіти.

То ж, як впроваджувати формувальне оцінювання? Continue reading 




Шаблони для здійснення формувального оцінювання

Сьогодні педагоги все більше згадують про поняття формувального оцінювання, яке дозволяє оцінити і скоригувати процес навчання, оскільки здійснюється в процесі навчання, і необхідне для того, щоб з’ясувати, чи успішно учні засвоюють матеріал, а також визначити, як необхідно будувати процес навчання в подальшому. Формувальне оцінювання покладене в основу оцінювання Нової української школи, і учні перших та других класів оцінюються саме за цим принципом. Міністерство освіти і науки України видало методичні рекомендації, які окреслюють напрями діяльності вчителя щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу, ми ж пропонуємо вашій увазі шаблони для здійснення формувального оцінювання, які можна використовувати не лише в початковій, але й у середній та старшій школі.

Оскільки при формувальному оцінюванні доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів, враховувати, що оцінюється не учень, а його робота, вчитель може заповнювати індивідуальну картку навчального поступу учня, щоб зафіксувати прогрес (Індивідуальна картка навчального поступу учня).

Також учитель може робити оцінювальний аркуш для класу чи групи, щоб визначити рівень засвоєння матеріалу відповідно до навчальної програми (Оцінювальний аркуш для групи).

Одним з найкращих прийомів формувального оцінювання є використання таблиці ЗХД, яку учні заповнюють на початку вивчення теми (уроку) на по її завершенню (Таблиця ЗХД до теми).

Ще один цікавий спосіб здійснити формувальне оцінювання та допомогти учням розвиватись – використання контрольних списків. Пропонуємо приклад списку, який використовується вчителями  для оцінювання навичок ведення дискусій учнями старших класів – в процесі виконання спільного завдання чи роботи над проектом. (Контрольний список для обговорень. Старші класи)

Свою командну роботу, зокрема, вміння співпрацювати з іншими, учні можуть оцінити самостійно, використовуючи запропоновану вчителем форму оцінювання (Форма оцінювання командної роботи. Середні класи.doc)


Пропоную вашій увазі зустріч з Заслуженим учителим України Р. В. Шаламовим (Державний стандарт в 5-9 класах)

https://drive.google.com/file/d/1OWbS6FQ9a4U-NeiRx_m64sE2QxUJsi9V/view?usp=sharing


ХIIІ Миколаївські міські екологічні читання
«Збережемо для нащадків»


під патронатом Миколаївського міського голови

за підтримки департаменту житлово-комунального господарства
Миколаївської міської ради

 

Тема Читань-2020:

Сучасні напрямки екологічного розвитку Миколаєва та інших населених пунктів України: традиції, інновації, перспективи

 

Дата проведення: 27 листопада 2020 р.

Місце проведення: Центральна міська бібліотека ім. М.Л. Кропивницького (вул. Потьомкінська, 143-а), бібліотека-філіал № 2 ЦБС для дорослих м. Миколаєва (пр. Центральний, 9)

 

Основні виконавці та партнери:

·      Управління екології та природних ресурсів Миколаївської облдержадміністрації

·      Управління екології департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради

·      Управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради

·      Центральна міська бібліотека ім. М.Л. Кропивницького Централізованої бібліотечної системи для дорослих м. Миколаєва

·      Міський центр екологічної інформації та культури бібліотеки-філіалу  № 2 Централізованої бібліотечної системи для дорослих м. Миколаєва

·      Національний університет кораблебудування ім. адм. Макарова

·      Чорноморський національний університет ім. Петра Могили

·      Миколаївський національний аграрний університет

·      Миколаївський національний університет ім. В. Сухомлинського

·      Науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради

·      Дитяча художня школа м. Миколаєва

·      Студія фотографії і анімації «ФотоКрок» Міської станції юних техніків               м. Миколаєва

·      Експертно-громадська рада при виконкомі Миколаївської міської ради

·      Благодійний фонд МЕТА «Від спільного бачення – до спільних дій»

·      Регіональна чорноморська мережа громадських організацій

·      Благодійний фонд ЛАСКА

·      Миколаївський клуб сприяння сталому розвитку та побудові громадянського суспільства «Спільні дії»

·      НПП «Бузький гард».

 

До участі у заході запрошуються представники державних природоохоронних органів, органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, суб'єктів господарської діяльності, закладів культури та освіти, громадських організацій, науковці, викладачі навчальних закладів усіх рівнів, студенти, школярі, краєзнавці.

 

 

Теми для доповідей та обговорення:

1.       Збереження і популяризація кращих традицій благоустрою Миколаєва та інших населених пунктів України.

2.       Управління благоустроєм міст. Державний, муніципальний і суспільний контроль благоустрою.

3.       Екологічні аспекти енергетики населених пунктів. Освітлення (вуличне освітлення, освітлення будівель). Впровадження в практику життя альтернативної енергетики. Енергозбереження.

4.       Зелені насадження (парки, сквери та бульвари, вуличні насадження).
Ландшафтний дизайн. Послуги із благоустрою й збереження приміських і зелених зон відпочинку.

5.       Водні ресурси міст. Пляжі, роботи з благоустрою берегів рік. Заходи щодо захисту міст від підтоплення, укріплення берегів, зливостоки.

6.       Контроль за викидами в атмосферне повітря з урахуванням екологічних норм.

7.       Транспортні артерії міста. Екотранспорт.

8.       Роздільний збір сміття, переробка сміття, функціонування сміттєзвалищ, заводів з переробки відходів.

9.       Архітектурний вигляд Миколаєва та інших міст України, організація міського простору: історія і традиції.

10.  Благоустрій дворових територій, наведення порядку на прибудинкових територіях. Спортивні майданчики, споруди, дитячі майданчики, підвищення рівня безпеки об'єктів благоустрою.

11.  Форми і методи екологічної освіти. Неформальна екологічна освіта. STEM-освіта. Екологічне просвітництво.

12.  Міжнародні та регіональні проєкти з благоустрою, екологічної освіти, зеленого туризму, організації міського простору та ін.

 

У ході Читань учасники матимуть можливість:

·         отримати інформацію про історію благоустрою Миколаєва та стан природного навколишнього середовища нашого міста, регіону;

·         обговорити проблеми та перспективи розвитку міста з точки зору благоустрою та захисту і збереження природного навколишнього середовища;

·         дізнатися про форми і методи роботи міських служб по створенню безпечного, комфортного, сприятливого ​​для населення середовища проживання;

·         познайомитися з досвідом життєдіяльності екологічно безпечних міст,  програмами стійкого розвитку, проєктами, технологіями щодо вдосконалення благоустрою та раціонального природокористування;

·         познайомитися з кращими практиками екологічного просвітництва;

·         поділитися успішним досвідом участі в реалізації екологічної політики в населених пунктах України, громадських ініціатив та проєктів, присвячених екологічній безпеці, благоустрою та озелененню, вихованню екологічної культури та громадянської позиції городян, в т.ч. проєктів Громадського бюджету

·         знайти партнерів для спільних проєктів та діяльності.

 

Календарний план заходів

Вересень

Воркшоп «Життя в стилі еко» для молоді з малозабезпечених сімей (місце проведення – б/ф № 2 (пр. Центральний, 9)

Еколого-просвітницька екскурсія до НПП «Бузький гард», о. Гард (за запрошеннями)

Жовтень

Екотолока «Еко-я, еко-ми, еко-Миколаїв», пр. Центральний, 9 

Екотолока «Еко-я, еко-ми, еко-Миколаїв», пр. Центральний, 139 

Листопад

Еколока «Зробимо місто чистим» за участю представників екологічних організацій з розчищення та прибирання зеленої зони міста

Екотолока «Еко-я, еко-ми, еко-Миколаїв», Літературний сквер, вул. Потьомкінська, 143 а 

Еколого-просвітницька акція «Не пали опале листя»

Воркшоп «Життя в стилі еко» для молоді з малозабезпечених сімей (місце проведення – б/ф №2 (пр. Центральний, 9)

Еколого-просвітницька конференція «Збережемо для нащадків»

Презентація фотовиставки учнів студії фотографії і анімації «ФотоКрок» Міської станції юних техніків м. Миколаєва

Грудень

V Ярмарок екологічних громадських проєктів та ініціатив на Відкритому інформаційно-просвітницькому майданчику «Новий Миколаїв»

Презентація виставки робіт учнів Дитячої художньої школи м. Миколаєва

 

Увага! У зв’язку з карантинними обмеженнями, спричиненими коронавірусною інфекцією COVID-19, за програмою Читань можливі зміни, а також онлайновий формат проведення окремих заходів.

 

До Читань буде видано збірник матеріалів. Публікація матеріалів: до участі в публікації запрошуються всі учасники Читань. Вимоги до тексту: формат А4, гарнітура – Times New Roman: кегль – 12; інтервал – 1,5; обсяг – до 3 сторінок. На початку кожної доповіді вказується прізвище та ініціали автора (авторів), назва організації, місто, назва доповіді, анотація (до чотирьох речень). У тезах обов’язкове посилання в квадратних дужках на джерела, які перелічуються після слова «Література», за порядком посилань на них у тексті або за абеткою. Матеріали подавати члену оргкомітету Читань Ірині Черновій в електронному вигляді на адресу: niklibrary2ekology@gmail.com. Публікація матеріалів безкоштовна. Строк подачі тез – до 1 жовтня 2020 р.

Контактна інформація: тел.: (0512) 40-91-73, 095 87 232 68 – Ірина Чернова; (0512) 55-03-60, 095 56 570 71 – Любов Варюхіна.

Цікаві зустрічі
Шановні колеги, в рамках обласного методактиву з біології 28 серпня відбулася онлайн зустріч із Заслуженим учителем України, Русланом  Шаламовим "Стандарт природничої освіти". Пропоную посилання за яким ви зможете переглянути його виступ

Заявка

на участь у XІІІ Миколаївських міських екологічних читаннях

«Збережемо для нащадків»

 

«Сучасні напрямки екологічного розвитку Миколаєва та інших населених пунктів України: традиції, інновації, перспективи»

 

27 листопада 2020 р.

 

Прізвище, ім’я, по батькові

 

Назва організації

 

 

Посада

 

 

Науковий ступінь, вчене звання

 

Наукові інтереси

 

 

 

Членство у громадських організаціях.

Вкажіть, яких.

 

Контактна інформація: адреса, поштовий індекс, контактний телефон, Е-mail

 

Участь в Читаннях:

 

         Стаття в збірник Читань. Тема статті

 

         Виступ з доповіддю.

      Тема доповіді

 

         Участь у заходах Читань

 

 

 




           Онлайн-конференції 

14-15 травня відбулися онлайн-конференції для вчителів хімії та біології «Завершення навчального року та проведення підсумкового оцінювання в 2019/20 навчальному році». Учасники конференції були ознайомленні з нормативними документамии щодо регулювання порядку закінчення 2019-2020 навчального року, обговорили особливості виконання програми та оцінювання учнів, заповнення класних журналів. Особливу увагу було приділено тематичному оцінюванню за період карантину в умовах дистанційної форми навчання. В даній ситуації всі учасники освітнього процесу опинилися вперше. Виникає велика кількість нестандартних ситуацій, які педагоги мають вирішувати дипломатично, тактовно, надаючи перевагу формувальному оцінюванню. Набутий досвід такої роботи всім нам стане у пригоді в майбутньому. Усім нам успішного, спокійного завершення 2019/20 навчального року.









Тепер і науково-популярна література!

Сьогодні ми перегортаємо нову сторінку історії нашого видавництва й починаємо видавати не лише навчальну літературу, але й науково-популярну! Першою книгою такого типу стала книга біохіміка, доктора філософії з Каролінського університету Олександр...

ПЕРЕГЛЯНУТИ



              Сьогодні, 02.04.20 відбулося засідання методичної ради вчителів хімії (в Skype режимі), на якому розглядалися основні проблеми з якими стикнулися під час карантину вчителі, учні та їх батьки. Вирішено розробити відповідні рекомендації  щодо дистанційного навчання з урахуванням технічного забезпечення, вікових особливостей здобувачів освіти, та інших можливих ситуацій. Усі рекомендації будуть розміщенні на нашому блозі!

Немає коментарів:

Дописати коментар