Дистанційне навчання

Дистанційка: перезавантаження. 10 інструментів, які зекономлять час учителя

І знову привіт, дистанційне навчання! Після весняних канікул школярі вкотре звикатимуть до уроків через екран, а педагоги шукатимуть способи підвищити ефективність онлайн-навчання. У цьому контексті українські вчителі — справжні герої. Протягом останнього року вони навчалися з нуля всіх тонкощів дистанційки та інвестували всі творчі сили в збереження балансу користі й цікавості онлайн-уроків. Як же викладачам не вигоріти остаточно? Які ресурси, інструменти й платформи стануть справжньою знахідкою для вчителів, що втомилися до пізньої ночі адаптувати формат кожного заняття до онлайну? Що порадити учням, які мріють скласти ЗНО на 200, але хвилюються через збитий ритм навчання? Публікуємо практичні кейси, які відкриють у вас друге дихання для дистанційки.

https://osvitoria.media/experience/dystantsijka-perezavantazhennya-10-instrumentiv-yaki-zekonomlyat-chas-vchytelya/


https://www.futureschool.online/

НАВЧАННЯ БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ

Ми з Вами, незалежно від території місця проживання або тимчасового перебування. Ми з Вами на будь-якому континенті, за кордоном, у віддаленій сільській місцевості та у великому місті.

У сучасному світі навчання більше не прив’язане до приміщення школи. Ви можете навчатися під час подорожі або на відпочинку, поєднувати професійну кар’єру з навчанням та самостійно планувати свій час та обирати комфортне місце навчання.


Як пережити «дистанційку», якщо такий формат навчання дається важко

«Ми повинні усвідомити: навчання та робота онлайн виснажують більше, ніж очний варіант, тому що потребують максимальної концентрації на екрані. І вчителям, і учням варто мати заняття, яке допоможе зняти напруження після такого формату освіти», – говорить психологиня Ольга Климовська. Найкращий варіант, на її думку, – це фізична діяльність: у перерві між онлайн-уроками чи після них можна зробити зарядку, розтяжку, дихальну вправу, пройтися, потанцювати або ж зайняти руки – це може бути ліплення з пластиліну, глини, тіста. Така діяльність розслабляє. Може, тому нині серед дітей дуже популярні слайми, які вони можуть м’яти годинами?».

Психологиня наголошує: якщо діти та батьки змушені через карантин ділити між собою обмежений простір не завжди великої квартири, негативні наслідки для психічного здоров’я та якості навчання можна мінімізувати. Для цього потрібно більше розмовляти один з одним, проговорювати проблеми, ділитися позитивними моментами, знайти якусь спільну сімейну справу. 

«Онлайн-освіта та робота пустили в дім кожного з нас багато непроханих віртуальних гостей, через це з’явилося чимало «зірок», які засвітилися на чиємусь уроці, робочій нараді чи навіть у прямому ефірі телебачення в нижній білизні, бо не знали, що камера ввімкнена, що дитина, хоч і вдома, але на занятті. Із цих моментів можна разом посміятися, але щоб такого не трапилося з вами, заздалегідь обговоріть з домашніми свій розклад, оберіть вдалий ракурс камери і придумайте знаки, якими будете сигналізувати рідним, що ви в онлайні. Якщо є така можливість, варто разом подумати, як структурувати домашній простір, облаштувати робочі місця, щоб усім було зручно. Крім розкладу та місця для роботи та навчання, так само важливо знайти постійні, «законні» час і місце для спільних домашніх справ. Навіть якщо такою справою буде просто спокійна вечеря разом», – радить Ольга Климовська. 

Дистанційне навчання може бути комфортним, навіть якщо сім’я багатодітна, квартира не надто велика, а мама працює віддалено відразу на кількох роботах і встигає допомагати з навчанням наймолодшим дітям. 

Про свій досвід організації дистанційного навчання п’яти власних дітей розповіла Яна Ум Карим з Харкова: «Мої діти сприймають дистанційне навчання цілком нормально. Навесні вчилися лише в Google Classroom, проблем особливих не було – переглядали надані викладачами відео, робили завдання. Синові, який навесні був третьокласником, учителька давала завдання у вайбері, знімала відео з роз'ясненнями виконання завдань і викладала на гугл-диск. Але якщо зараз буде дистанційне навчання в Zoom, то я поки не розумію, як зможу все організувати: час занять один, а в нас усього три кімнати на п’ятьох дітей. Можливо, просто будуть працювати в навушниках».

Онлайн-уроки діти відвідують завдяки телефонам, бо наразі є тільки один ноутбук, який Яна ділить з дітьми за графіком, бо теж працює віддалено. «Наймолодший син з вересня тільки на домашньому навчанні, ніяких проблем з цим не було, усе встигаємо. Зараз головне здоров’я, заради цього готові потерпіти незручності», – розповідає багатодітна мама й зізнається, що її діти, як і більшість, часто, щоб почати працювати, потребують «чарівного копняка» й нагадувань, проте вона ставиться до цього спокійно.

Учителям, яким некомфортно працювати онлайн, які невпевнено почуваються, бо не мають тих інструментів впливу, які в них є у реальній школі, психологиня Ольга Климовська радить пам’ятати про почуття гумору й усвідомити – навчання та робота онлайн для багатьох є новим і не завжди відразу вдалим досвідом, тож не варто на початку надто багато вимагати від себе й від учнів. 

«Треба давати всім учасникам цього процесу право на помилку, з гумором ставитися до казусів і дати собі час розібратися з технічними можливостями, які допомагають володіти простором навіть у віртуальному класі.», – переконує Ольга.

Після продовжених осінніх канікул до школи підуть лише учні молодших класів. Навчання старшої школи буде або дистанційним, або змішаним. І саме за змішаним форматом здобування знань майбутнє – упевнені прогресивні педагоги.

Відмінності очної та дистанційної освіти

Кількість приватних шкіл, у яких можна вчитися віддалено, з кожним роком зростає, такий формат здобування освіти стає все популярнішим. Чому ж тоді вимушена «дистанційка» виявилася для більшості українських учнів, батьків та й учителів травматичним досвідом? Тому що питання про доцільність дистанційного навчання має вирішуватися стосовно кожної вікової категорії школярів окремо. 

Найважче такий варіант навчання дається учням початкових класів, які не мають навичок самоорганізації, і для яких дуже важлива соціалізація, стверджує, спираючись на дані досліджень, Іван Примаченко, засновник платформи дистанційного навчання Prometheus.

Незважаючи на те, що оцінювати учнів дистанційної та очної форми навчання потрібно за однаковими критеріями, відмінності між цими форматами суттєві. 

Так, очна освіта майже не потребує від учня навичок самоорганізації, натомість під час дистанційної без них не обійтися. Під час очного навчання школярі мають графік, розклад уроків і режим дня, а під час дистанційного їх межі стають розмитими. Тому планувати, координувати й контролювати дії молодших школярів доведеться батькам, які часто не можуть це робити через зайнятість на роботі. Старшокласники для успішного дистанційного навчання мусять бути дуже вмотивованими, а з цим у підлітковому віці часто виникають проблеми.

Окрім цього, для успішного віддаленого навчання в учня мають бути не лише бажання та комп’ютерна техніка, а ще й власне робоче місце. В умовах карантину, коли квартира чи дім перетворюються на офіс і школу, організувати власний простір, де ніхто не відволікатиме й не заважатиме, важко. Отже, в сім’ях наростає психологічне напруження й виникають конфлікти.


Людмила Лутицька, для Освіта.ua

Скільки мають тривати уроки під час 

дистанційного навчання

Багато шкіл зараз змушені працювати дистанційно через коронавірус. І учням іноді складно кілька годин проводити за комп’ютером. Тому школи можуть змінювати тривалість уроків.

Відповідно до закону про освіту навчальні заклади наділені автономією, що полягає в їхній самостійності щодо ухвалення рішень, передає пресслужба МОН.

Так, навчання в школі може проходити очно, дистанційно та змішано.

Навчальна діяльність учнів у школах не може перевищувати 35 хвилин (для першокласників), 40 хвилин (для учнів 2-4-х класів), 45 хвилин (для учнів 5-12-х класів). Але згідно з рекомендаціями МОЗ школи під час карантину можуть змінювати тривалість уроків.

Тобто навчання під час дистанційної форми встановлюється закладом освіти. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, перерв, форми навчання визначаються педагогічною радою школи. Це може бути так:

  • на рівні початкової освіти — не більш ніж 50% сумарної кількості навчальних годин за освітньою програмою;
  • на рівнях базової середньої та профільної загальної середньої освіти — відповідно до навчального плану для заочної форми здобуття освіти за освітньою програмою.

Нагадаємо, в Україні почав діяти новий поділ регіонів на рівні епідеміологічної небезпеки. Так, багато районів і міст в Україні опинилися в червоній зоні й учні там можуть навчатися дистанційно, але все вирішують місцеві органи влади, передає 24 канал.

Фото: https://ua.depositphotos.com

Автор: 

Лайфхаки з дистанційного навчання: Найкращий досвід учителів

Як спроєктувати дистанційний урок мрії

Щоб правильно побудувати онлайн-урок, зручно спиратися на готову структуру та врахувати всі її етапи.

Оксана Пасічник, вчителька інформатики в ліцеї «Сихівський», Львів

Підготуйтеся

Готуючи матеріал уроку, запитайте себе: чи активує почуте й побачене пізнавальну діяльність учнів? А ще актуалізуйте отримані раніше школярами знання, щоб мати впевненість: діти готові до нового матеріалу. Для цього створіть у Google-формі опитувальник на два запитання: «Чим ми займалися минулого тижня?» і «Розкажіть, що означає…» (тут вписуєте важливе означення, на яке учні мають спиратися під час подальшої роботи).

Так, це всі ті речі, які під час очного навчання вчителі роблять, не замислюючись. Але і під час дистанційного навчання не можна пропускати цей етап і одразу пояснювати нову тему.

Продумайте, як подати інформацію

Цей етап було б добре переносити в асинхронне навчання. Тобто, подання інформації не обов’язково має відбуватися в режимі реального часу та синхронної взаємодії з дітьми. Інформація цілком може бути самостійно опрацьована учнями, а ваша присутність важливіша на інших етапах.

Практика. Навчіть дітей справлятись із помилками

На цьому етапі вчителям дуже важливо правильно навчити дітей справлятись із помилками. Отже, учні виконують завдання, а педагог бере на себе діагностичну та корекційну функцію. Так він побачить і переконається, що учень правильно застосовує певні інструменти.

Підсилюйте мотивацію

Можна створити умови, за яких мотивація підтримується чи ні. Але всі ми різні: комусь потрібні підтримка та похвала, комусь — відчуття досягнення та ситуація, комусь — максимальна автономність, ще комусь — оцінки.

Не всі учні достатньо мотивовані, щоб виконувати завдання в онлайн-форматі. Це показав приклад першої хвилі «дистанційки». Ще Леонардо да Вінчі влучно підмітив: «Навчання без бажання псує розум, і він нічого не затримує в собі». Якщо ваші учні не розумітимуть, чому вивчають певну тему, та й взагалі — навіщо прийшли до школи, висновок сумний: дитина не зможе навчатися якісно ні очно, ні дистанційно. Але цю ситуацію можна змінити, якщо на допомогу прийдуть захопливі цифрові інструменти.

Формувальне оцінювання

На цьому етапі участь вчителя є важливішою, ніж на етапі пояснення матеріалу.

Мета оцінки — не поставити позначку в журналі, вказуючи рівень знань учня. Оцінювання — це про те, щоб показати учневі, де він є на шляху до мети та що йому треба зробити ще, щоб досягти результату. Оцінка має містити коментар до роботи, бо самі лише «7» чи «9» мало про що говорять. Учень побачить «9» — подумає «Ну й добре!» та більше не повернеться до теми, щоб зрозуміти, як зробити краще. Саме тому вчителям варто спробувати надавати не лише кількісний, а й якісний зворотний зв’язок. А іноді й взагалі відмовлятися від кількісного.

Не намагайтеся бути «гелікоптерними вчителями»

Так-так, не перебирайте на себе функцію гелікоптера та не намагайтеся за мінімальний час нафарширувати дитину масивом інформації, вміннями та компетентностями, на вибір яких сам учень не має впливу. Школяр відчуває: навколо стільки всього відбувається. Але… не з ним.



9 настроек Zoom, которые позволяют провести урок онлайн «как в школе»

Сегодня платформа Zoom позволяет провести занятие онлайн так же, как обычный урок в школе. Для этого нужно использовать некоторые опции и настройки программы. Итак, чем заменить привычные формы работы?

1. Общение учителя со всем классом

Для этого нужно использовать режим Zoom «общий вид экрана». Некоторые учителя используют сразу режим «демонстрация экрана», когда в центре находится демонстрационный материал (учебник, презентация), а справа видны видео участников в маленьких окошечках. На самом деле, это второй режим, первый – общий вид класса для устного общения, беседы.

Именно так учитель начинал обычный урок с классом. Все дети смотрят на учителя, учитель организует класс, задает вопросы. Поэтому, не торопитесь включать «демонстрацию», установите общение с классом, используя «общий вид экрана», который обеспечивает фронтальный режим работы с классом.

2. Ответ ученика у доски

Его может заменить режим «крупный план говорящего». При фронтальной работе с классом, обратите внимание на опцию «вид экрана» в правом верхнем углу экрана. Так вы включаете режим «крупный план» говорящего. Это может быть ученик, делающий доклад, сообщение или рассказывающий стихотворение.

3. Экспресс-опрос

Быстрый ответ на вопрос учителя при фронтальной работе с классом может заменить ответ ученика с экрана, используя клавишу «пробел» на компьютере.

Известно, что технически платформа Zoom очень чувствительна, поэтому участников конференции просят отключать звук. Не все учителя знают, что при таком режиме работы, ученик быстро может ответить на вопросы учителя, не включая свой звук мышью. Для этого нужно нажать на клавишу «пробел» на компьютере и удерживать ее. Это позволяет ученикам быстро отвечать на вопросы учителя при фронтальной работе с классом.

4. Поднятая рука

Поднять руку в классе теперь можно в электронном виде. Опция так и называется «Поднять руку». Когда ученик нажимает на иконку «поднять руку», на экране появляется знак «голубая ладонь». Нужно приучать учеников поднимать руку теперь в электронном виде и постепенно это поможет организации в виртуальном пространстве, где особенно сложно справиться с ситуацией, когда все говорят одновоременно.

5. Указка

Указку учителя заменяет опция «отслеживание». Инструменты комментирования в опциях Zoom включают опцию «отслеживание», а именно, красный огонек, для выделения нужного материала. Учитель может использовать функцию в качестве указки, успешно привлекая внимание учеников к главному, при демонстрации и разъяснении материала.

6. Доска

Действие «делать записи на доске в классе» может заменить возможность делать записи на демонстрационной доске в Zoom, с которйо могут, кстати, работать ненсколько учеников.

7. Индивидуальные задания

Выполнение некоторых упражнений одновременно всеми учениками в тетрадях можно заменить письмом в чате. Чтобы ученики не видели ответы друг друга, нужно настроить чат правильно – «разрешить отправлять сообщения только организатору». Тогда ответы учеников отправляются только учителю.

8. Работа у доски

Привычный режим работы на реальном уроке, когда все ученики работают в тетрадях, а один – у доски, позволяет сохранить опция комментирования «Т-текст». В то время, когда ученики работают в тетрадях, а ответы отправляют учителю в чате, один ученик может выполнять письменное упражнение прямо на экране в учебнике. Он использует опцию «Т» текст. Другие ученики могут видеть, как он выполняет упражнение.

9. Любимая красная паста

Проверка работ учащихся красной пастой. При любой проверке ответов учащихся на экране, письменное упражнение в учебнике, сохраненные ответы в чате, любая письменная работа, – все это учитель проверяет, используя опцию комментирования «рисовать», при этом выбирая красный цвет. По сути, это привычная проверка письменных работ красной пастой.

Источник:


ОНЛАЙН-КУРС ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ШКІЛ ПРО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Онлайн-курс для вчителів та керівників шкіл про дистанційне навчання та застосування технологій дистанційного навчання в умовах карантину. https://www.ed-era.com/

Стати майстром дистанційного викладання: інструкція для початківця

Дистанційне та змішане навчання — новинка для більшості країн, тож нерідко викликає острах. «Освіторія» пропонує найкращі поради та покрокову інструкцію для вчителів-новачків від одного з найбільших американських експертів у галузі онлайн-освіти — Девіда Джойнера.

https://osvitoria.media/experience/7-statej-dlya-nathnennya-vchyteliv-ta-batkiv-pislya-tryvalogo-karantynu-3-2-2-2/


Google Meet


Проводьте захищені відеозустрічі зі своїми колегами.
  • Завдяки цьому корпоративному засобу для відеоконференцій на базі надійної та захищеної глобальної інфраструктури Google ваша команда зможе завжди залишатися на зв'язку. Meet включено в пакети G Suite і G Suite for Education.

10 YouTube каналів для дистанційного навчання







У статті пропонуються 10 YouTube каналів, які містять навчальні відеолекції про різні онлайн платформи та інструменти, що допоможуть викладачам організувати дистанційне навчання.
LearnopolisКанал містить короткі відео лекції щодо роботи у навчальному середовищі Moodle, кожна з яких висвітлює особливості застосування його окремих функцій та модулів, покроково та доступно пояснює основні функції платформи, необхідні викладачу.
Канал Артура Частакова. На каналі розміщені відеолекції щодо використання двох платформ дистанційного навчання - Google Classroom і Learningapps.org. Також окремою рубрикою розміщені відеолекції з використання операційної системи Windows 10 - Секрети Windows 10, а також багато інших корисних відео лекцій з організації дистанційного навчання, таких як «Створення відео лекції засобами PowerPoint», «Огляд безкоштовного сервісу для створення онлайн-тестів в складі проєкту «На Урок»», «Робота в Moodle» та багато інших.
Дист Освіта. На цьому каналі відеолекції розподілені на списки відтворення. Окремі з цих списків містять відео, що можуть бути корисними для дистанційного навчання. Це зокрема, Створення дистанційних курсів у Moodle (серія відеолекцій, присвячених організації дистанційного навчання за допомогою цієї платформи) та Створення сайту на Weebly.com (серія відеолекцій щодо створення сайту викладача та його використання для дистанційного навчання).
Канал Надії Духно містить короткі відеолекції щодо використання під час дистанційного навчання різноманітних ресурсів. Зокрема, цікавими є такі відеолекції, як «Перетворення презентацій у відео», «Програма OBS Studio для початківця. Налаштування та запис відео», «Створення каналу You Tube», які допоможуть записати та опублікувати власні відеолекції; «Створення Google сайту» та серія інших відео лекцій, які допоможуть викладачу безкоштовно створити власний сайт та використовувати його у дистанційному навчанні.
СooLSchool. Цікавий і корисний канал, відеолекції якого підкажуть, як використовувати для онлайн уроків такі сервіси як KahootQuizalizeMentimeterGoоgle Classroom та ін.
Центр технологій дистанційного навчанняКанал містить цікаві і корисні для організації дистанційного навчання відеолекції, такі як: «Організація дистанційного навчання закладом освіти», «Організація дистанційного заняття: Google Classroom», «Організація дистанційного заняття з Hangouts Meet», «Організація онлайн-заняття з Webex» та ін.
Microsoft Office 365 в освіті. Канал містить російськомовні відео лекції щодо використання в навчальному процесі технологій Microsoft Office 365, зокрема як проводити навчальні заходи за допомогою MicrosoftTeam та PowerPointстворювати і наповнювати навчальний сайт у SharePointстворювати відеолекціюготувати навчальні матеріали у OneNote та ін.
Russell Stannard (Teacher Training Videos). Чудовий канал для тих, хто володіє англійською мовою. На ньому розміщені численні відеолекції, за допомогою яких можна навчитися як використовувати для дистанційного навчання такі платформи як Moodle та Kahoot, маловідомі в Україні Edmodo та Socrative, різні інструменти Google, користуватися для проведення онлайн лекцій Zoom та Skype та багато іншого.
Technology for Teachers and Students. Англомовний канал, який буде корисний як для викладачів, так і для студентів. Відеолекції поділені на рубрики: ExcelPowerPointGoogleMultimedia. Завдяки цим відеолекціям можна дізнатися чимало нового про використання цих технологій у навчальному процесі.
Microsoft EducationКанал з численними відео лекціями англійською мовою, які присвячені використанню різних технологій та програм Microsoft Office 365 в освітньому процесі. Він буде особливо корисний для досвідчених користувачів, які мають намір поглиблено вивчити можливості застосування цієї платформи в дистанційній освіті.

Як організувати дистанційне навчання учнів — покрокова інструкція (Найактуальніші поради від зіркового вчителя, фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Юрія Гайдученка) https://osvitoria.media/experience/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-uchniv-pokrokova-instruktsiya/

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf


Доброго дня! Надсилаю пароль для участі в онлайн конференції вчителів біології «Завершення навчального року та проведення підсумкового оцінювання в 2019/20 навчальному році» на  ZOOM". яка відбудеться 15 травня об 11 годині. 

Пароль:  8VTZcS  Для успішної взаємодії Вам необхідно: Скачати програму ZOOM 


Доброго дня! Надсилаю пароль для участі в онлайн конференції вчителів хімії «Завершення навчального року та проведення підсумкового оцінювання в 2019/20 навчальному році» на  ZOOM", яка відбудеться 14 травня об 11 годині.                      Пароль: 0fWUB1  Для успішної взаємодії Вам необхідно: Скачати програму ZOOM 





Інтернет-конференція: Природничі дисципліни: навчаємо дистанційно 

Мотивувати дітей до навчання по Вайберу складно, - голова ДСЯО

Щоб мотивувати дитину до дистанційного навчання необхідно дуже змістовно і серйозно готуватись. Мотивувати до навчання по Вайберу дуже складно.
Про це, відповідаючи на запитання учасників Онлайн конференції «EdCamp 2020» про мотивування учнів під час карантину, сказав голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.
Він висловив переконання, що ні за день, ні за тиждень не народиться ідея, як правильно мотивувати дитину, оскільки все розпочинається зі змісту навчання.
«Якщо у нас не готовий зміст і розуміння, що ми хочемо донести під час дистанційної форми навчання, то ми не можемо говорити про мотивацію. Якщо батьки не розуміють що відбувається зараз з дітьми, то ніякої мотивації ні у батьків, ні у дітей, відповідно, не буде. Те саме з учителями, якщо вчителі розгублені і можуть спілкуватись тільки по Вайберу, то безумовно їм дуже складно мотивувати», - .сказав голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.
Він також закликав освітян вже зараз почати роботу з розробки стратегій щодо того, як у майбутньому можна буде використовувати дистанційні форми навчання.
Освіта.ua
14.04.2020

Майстер клас із підготовки до ЗНО з біології від заслуженого вчителя, кандидата біологічних наук Руслана Шаламова


ЯК БДЖОЛИ ОРІЄНТУЮТЬСЯ У ПРОСТОРІ

(Урок біології 7 клас "Поведінка тварин")

 Бджоли використовують відразу декілька способів. Це і пояснює, чому вони майже безпомилково знаходять на пасіці саме свій вулик. https://mamabook.com.ua/tag/yak-bdzholi-oriyentuyutsya-u-prostori/

Гарна пам’ять

Ці комахи здатні запам’ятовувати ландшафт, що оточує їхню домівку. Вони орієнтуються по об’єктах – дерева, будинки, річка тощо. Виявляється, чим старша бджоли, тим краще вона знаходить дорогу додому. Дуже важливо, скільки у комахи льотного досвіду.
Цікаво, що молоді бджілки не відразу летять на пошуки їжі. Спочатку вони роблять свої перші пробні польоту. Це нетривалі вильоти поруч із домівкою. З кожним новим польотом бджілка відлітає все далі й далі. І вже за тиждень вона чудово орієнтується по місцевості та може летіти працювати у далеке поле чи луки.

Дорогу підкаже сонце

Для бджілок це головний орієнтир. Комахи дуже чітко фіксують положення сонця та рівень поляризації світла. Цікаво, що складні очі комах дозволяють добре бачити не лише вдень, але й у темряві. Це легко пояснити. Адже всередині вулика дуже темно – і бджолам потрібно гарно бачити свою домівку.
Бджола під час польоту завжди фіксує положення сонця на небі. Вона не лише розпізнає, де знаходиться вулик, але й чітко розуміє, коли буд дощ, коли прийде вечір та сяде сонце. А от якщо на вулиці похмура погода, то комахи орієнтуються по коливаннях поляризації світла.

Орієнтація по запаху

Щоб спілкуватися між собою, бджілки використовують різні сигнали. Один з них – це запахи. Збираючи мед далеко від дому, бджілки розшукують свій вулик по запаху, який характерний саме для членів їхньої родини. Якщо бджілка помилилася із вуликом, то бджоли-охоронці також по запаху визначають, що це не мешканка їхнього дому. Чужу бджілку не пускають до вулика.


ХПІ презентував онлайн цикл лабораторних робіт для школярів


Спільно з освітнім проектом «На урок», НТУ «ХПІ» підготував для школярів і вчителів серію лабораторних робіт з природничо-математичних та інженерно-технічних наук. Викладачі та студенти ХПІ провели практичні роботи в онлайн форматі за такими напрямами: хімія, фізика, екологія, біологія, електроніка, механіка. Політехніки не просто демонстрували майстер-класи, але також давали пояснення до тих дослідів, що відбувалися, цікаву інформацію по темі.
Серед тем лабораторних робіт:
— «Поглинання і відбиття світла за допомогою M&M`s»,
— «Цікава, корисна та різнокольорова хімія»,
— «Визначення ГМО в бобах сої»,
— «Кольорова хімія — світ кольорових фарб»,
— «Нітрати в продуктах харчування і очистка стічних вод»,
— «Вогонь!»,
— «Цікава механіка»,
— «Світлочутливі полімери — матеріали сучасного і майбутнього»,
— «Цікава електроніка».
Мета онлайн лабораторних робіт — показати, що технічні науки — це цікаво, а головне кожен може повторити те, що демонструється під час практичної роботи. Крім того, записи цих майстер-класів можуть використовуватися вчителями в якості наочного матеріалу під час уроків.
Переглянути записи уроків можна за посиланням: http://vstup.kpi.kharkov.ua/pidgotovche-viddilennia/stem-laboratoriia-science-is-fun/
   

Додатки Google в повсякденному житті та професійній діяльності від Антоніни Букач: https://www.youtube.com/channel/UCcanYDfmfN5dTGCo0eODjWA



 Графік проведення дистанційних занять НЦ «МАНУ»
 (6 – 24 квітня 2020 р.)
Природничі науки
Посилання для реєстрації та додаткова інформація на сторінці https://www.facebook.com/exlab.man Контактна пошта: exlab@man.gov.ua

 Четверта неділя карантину 

(досвід, роздуми..)    

           Після трьох неділь дистанційної роботи кожен з нас отримав свій власний досвід і зробив для себе певні висновки. Справді, занадто велика демократія - основа безладу. Робота ж за планом дає бажані результати. Кожен з Вас фахівець і вже вибудував свою власну стратегію роботи в нових умовах. Я пропоную наступні рекомендації, які можливо допоможуть вам, шановні колеги, в оганізації дистанційної форми навчання:
1.  Створити папку «Уроки на період карантину», яка включає відповідно класи: 5, 6, 7…
2. Розробити рейтингову систему оцінювання на період карантину. Кожен здобувач освіти може заробити певну суму балів: 100; 200; 300, в залежності від класу в якому навчається. Загальна кількість балів відповідає певній оцінці, яку учень зможе отримати після закінчення карантину. Набравши максимальну кількість балів учні можуть звільнятись від підсумкової роботи і автоматично отримати тематичну оцінку.
3.     Учитель самостійно обирає варіант організації дистанційного навчання учнів в асинхронному  чи синхронному режимі.

4.     Обравши варіант організації дистанційного навчання, вчитель може  організувати  взаємодію  із затримкою в часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо, або ж  синхронне  перебування у системі дистанційного навчання, коли учасники беруть участь у відеоуроці, семінарі, чаті тощо.

5.     Кожен клас отримує на урок чітку інструкцію, у якій розписано за сторінками, що конкретно вивчити з підручника, робочого зошита чи індивідуальних завдань, законспектувати, створити; посилання на відповідні відеоуроки в інтернеті тощо.
6.     На кожен урок учитель готує стислий конспект за новою темою, що містить основні нові поняття, формули, приклади з алгоритмом рішення задач (хімія), посилання на навчальне відео уроку, віртуального експерименту, екскурсії, які допомагають легко навчатися та зацікавлюють учасників освітнього процесу.
7.     Карантин продовжується і для роботи в ньому надзвичайно важливі певні правила роботи, які кожен учитель розробляє самостійно враховуючи вікові особливості дітей, технічні можливості як здобувачів освіти так і свої, особливості програм з біології і хімії і т.і…

Приклади коротких конспектів уроків:



5 класс  Тема: «Наземно-воздушная середа»

           Жизнь в каждой среде имеет свои особенности. В наземно-воздушной среде достаточно кислорода и солнечного света. Но часто не хватает влаги. В связи с этим растения и животные засушливых мест обитания имеют специальные приспособления для добывания, запасания и экономичного расходования воды. В наземно-воздушной среде бывают значительные изменения температуры, особенно в районах с холодной зимой. В этих районах в течение года заметно меняется вся жизнь организма. Осенний листопад, отлет перелет птиц в теплые края, смена шерсти у зверей на более густую и теплую - все это приспособление живых существ к сезонным изменениям в природе. Для животных, обитающих в любой среде, важная проблема – это передвижение. В наземно-воздушной среде можно передвигаться по Земле и по воздуху. И животные этим пользуются. Ноги одних приспособлены к бегу: страус, гепард, зебра. Других – к прыжкам: кенгуру, тушканчик. Из каждых 100 обитающих в этой среде животных 75 умеют летать. Это большинство насекомых, птиц и некоторые звери, например, летучая мышь.
Интересные факты из жизни животных
Чемпион по скорости полета среди птиц – стриж. 120 км/ч – обычная для него скорость. Птички колибри взмахивают крыльями до 70 раз в секунду. Скорость полета у разных насекомых такова: у златоглазки – 2 км/ч, у комнатной мухи – 7 км/ч, у майского жука – 11 км/ч, у шмеля – 18 км/ч, а у бабочки-бражника – 54 км/ч. Наши летучие мыши невелики ростом. Но их родственники крыланы достигают в размахе крыльев 170 см. Крупные кенгуру совершают прыжки до 9 метров.
А люди приспособились к разным температурам?

Закрепление знаний: дополните предложения, удалите ошибки:
  • Все животные, чтобы пережить холода, запасают жир.
  • Растения пустынь имеют видоизмененные листья.
  • Факторы наземно-воздушной среды, оказывают влияние на организмы? 

Завершение урока:
На уроке я узнал….
Меня удивило….
Мне было интересно….
На уроке мне не понравилось…

Д.З. параграф 45, прочитать конспект


 6 класс «Эеологические группы и жизненные формы растений»
План
1. Определение понятия “жизненная форма”.
2. Классификация жизненных форм растений.

  Жизненная форма - морфологическое строение растений, которое сложилась в процессе эволюции и отражает в внешнем виде приспособления их к условиям жизни. Термин предложил датский ботаник Е. Варминг (1884). Есть ряд классификаций жизненных форм растений, в основе которых лежит различный подход к их изучению. Ботаник И.Г. Серебряков разработал (1952, 1964) полную систему, в основу которой положил внешний вид растения, тесно связан с ритмом его развития.

Основные категории жизненных форм (типы или классы) - деревья, кустарники и травы - отличаются высотой, степенью одеревенение осевых органов и продолжительностью жизни надземных побегов. Изучение жизненных форм растений является предметом исследования отдельной отрасли ботаники морфологии растений. Характеристика каждой жизненной формы у высших растений состоит на основе определения морфологических признаков надземных и подземных побегов и корневых систем с учетом ритма развития и продолжительности жизни. К одной жизненной форме могут принадлежать растения разных видов и родов и, наоборот, растения одного вида могут образовывать несколько жизненных форм.

Классификация жизненных форм растений

Деревья - многолетние растения с деревянистыми надземными частями, четко выраженным одним стволом, не ниже 2 м высоты.

Кустарники - многолетние растения с дерев'яніючими надземными частями. В отличие от деревьев, не имеют ярко выраженного ствола: кущения начинается от самой земли. Поэтому образуется несколько равноценных стволов.

 Кустики похожи с кустами, но низкие, не выше 50 см.

Полукустарники - отличаются от кустиков тем, что у них одревесневают только нижние части побегов, верхние часто отмирают.
Лианы - растения со стеблями, вьющиеся и цепляющиеся за опору.

 Суккуленты - многолетние растения с сочными стеблями и листьями, содержащими запасы воды.

Травянистые растения - многолетние и однолетние растения, в которых на зиму отмирают надземные части (многолетние, двухлетние) или отмирает все растение (однолетние).

Д.З. параграф 45 стр.200-201



           9 класс  ТЕМА: «Структура экосистем, их свойства»

СЛОВАРЬ
  • Экосистема – это совокупность совместно обитающих организмов и условий их существования, находящихся в закономерной взаимосвязи друг с другом и образующих систему взаимообусловленных биотических и абиотических явлений и процессов.
  • Биоценоз - сложная природная система, комплекс совместно живущих и связанных друг с другом видов (« bios »-жизнь, « koinos »-общий). Надорганизменный уровень организации жизни. Биоценоз моховой кочки, разрушающегося пня, луга, болота, леса.
  • Биотоп -( topos -место) место, занимаемое природным биоценозом.
  • Биогеоценоз= биоценоз +биотоп .
  • Ярусность- закономерное распределение видов в пространстве.
  • Первичная продукция- продукция растений
  • Биомасса- масса тела живых организмов.
  • Цепь питания - последовательный ряд питающихся друг другом организмов в котором можно проследить расходование первоначальной порции энергии.
  • Сети питания – переплетение пищевых цепей.
  • Экологическая ниша -это свойство вида, отражающее его роль и местоположение в системе мног очисленных биоценотических связей.
Пространственная структура экосистемы
Определяется вертикальным распределением растений, что обусловлено количеством света, температуры и влажности .

Видовая структура экосистемы
  • Видовое разнообразие – число видов, которые его образуют, и количественное соотношение особей этих видов
Обязательные компоненты любой экосистемы
1.     Продуценты (производители)
2.     Консументы (потребители)
3.     Редуценты (разлагатели)

Продуценты -автотрофы, которые синтезируют из неорганических веществ органические соединения, используя в качестве источника углерода углекислый газ. Биомассу, образованную в экосистеме автотрофными организмами, называют первичной продукцией. Она служит пищей и источником энергии для остальных организмов сообщества

          Консументы - я растительноядные, паразитические и хищные
          животные, часть микроорганизмов, паразитические и насекомоядные
          растения.

Редуценты - перерабатывают мертвое органическое вещество (детрит) до минеральных соединений, которые снова могут быть использованы продуцентами .
К редуцентам относятся бактерии, грибы, дождевые черви, термиты, муравьи, мокрицы, клещи, ногохвостки, нематоды и др.
Свойства экосистем:
  • Самовоспризведение (способность организмов к размножению, воссоздание среды обитания, наличие пищи и запас энергии)
  • Устойчивость ( способность удерживать равновесие при изменении условий среды)
  • Саморегуляция (популяции организмов взаимно ограничивают численность, массовое размножение вида в экосистеме регулируется прямыми и обратными связями пищевых цепей)
Обучающее видео:
Д.З. Выучить словарь; параграф 54.



Тимчасовий центр надання інформації та інструментів для допомоги вчителям у період епідемії коронавірусу (COVID–19) пропонує послуги для вирішення наступних питань:

Як навчати дистанційно за допомогою відеозустрічей?
Як навчати дистанційно без відеозустрічей?
Як зробити уроки доступними для всіх?
Як зацікавити учнів під час дистанційного навчання?
Як підтримувати зв'язок із іншими викладачами?

1.   


Розробка електронних освітніх ресурсів за допомогою Power Point 
 Озвучування слайдів (як записати голос виступаючого на слайди презентації)




Лайфхаки для педагогів від Сіренко Олени Анатоліївни, вчителя математики Миколаївської ЗОШ №1 ім. О. Ольжича. Особливості використовування хмарної платформи для проведення онлайн відео- конференцій Zoom.
Перед початком роботи на платформі Zoom раджу ознайомитися з наступними відео:
 КРОК 1
  • На комп’ютері відкрийте посилання -вхід на конференцію від учителя програми Zoom, запустіть його , після цього ви одразу приєднаєтесь до уроку;
  • З телефону або планшету: натисніть на посилання-вхід на конференцію від учителя програми Zoom, введіть своє ім’я і приєднуйтесь до уроку.
    КРОК 2
Для того , щоб підключити звук на телефоні під час конференції виконай такі кроки:
• Вибираєте перегортуванням екрана ліворуч , щоб всі учасники були на екрані;
• У лівому нижньому куті буде зображення навушників чи мікрофона – натискаєте і тримаєте ;
• Повинен з’ явитися спливаючий білий рядочок з написом включити звук, натискаєте. Звук повинен включитися.
Додаткові можливості Zoom на уроці, які роблять Zoom ідеальним саме для групових занять:
• Викладач може ділитись з вами своїм екраном, а ви з ним своїм (якщо він дозволить це у налаштуваннях): тобто всі додаткові завдання, перегляд відео, текстових документів та прослуховування аудіо залишаються на уроках.
• У платформу вбудована інтерактивна дошка, можна легко і швидко перемикатися з демонстрації екрану на дошку. А ще на ній можна малювати, як в пейнті!
• Є чат, в якому можна писати повідомлення, передавати файли усім або конкретним студентам.
• У студентів є можливість “підняти руку”, щоб звернути на себе увагу. Для цього потрібно перейти у вікно чату і натиснути кнопку “підняти руку”. В цей момент у викладача з’явиться відповідна позначка напроти імені студента, який підняв руку.

ФІШКА для тих, хто хоче використати всі можливості Zoom на повну:

Олівець. Під час демонстрації екрану є можливість коментувати, тобто можна малювати, виділяти, витирати та ін. Це може робити як викладач, так і студенти.


Добірка сервісів для дистанційного навчання для вчителів від Оленки Северенчук та команди Мінцифри
ДЕ ЧИТАТИ ПРО ДИСТАНЦІЙНУ ОСВІТУ?



  Дистанційний УРОК 5 КЛАС ПРИРОДОЗНАВСТВО   







GRASP (англ. General Responsibility Assignment Software Patterns) — це платформа соціального навчання. Вона  підтримує спільне навчання, вивчення запитів, використання онлайн-лабораторій, управління знаннями, створення персоналізованих просторів. Graasp також є частиною проекту go-lab.



Заснований у 2002 році лауреатом Нобелівської премії Карлом Віманом сайт Інтерактивних симуляцій PhET - це проект University of Colorado Boulder для створення і використання безкоштовних інтерактивних симуляцій з математики і наук про природу. PhET-сіми створені на основі наукових педагогічних досліджень і спонукають учнів до навчальних досліджень і експериментування використовуючи інтуїцію в середовищі, подібному до гри.



Etreniki онлайн-конструктор навчальних тренажерів. Тут, за допомогою інтернет-браузера, ви зможете конфігурувати невеликі веб-додатки - тренажери. Кожен тренажер отримує на сайті унікальний код і доступний усім бажаючим. Вам залишається тільки поділитися посиланням.


Сервіс TEDed створив інтерактивну таблицю хімічних елементів. Клік мишкою по будь-якому осередку таблиці автоматично відкриває відео, в якому дивний професор з університету Ноттінгема протягом 2-3 хвилин зрозумілою мовою покаже і розповість основні хімічні властивості обраного елемента і його застосування в повсякденному житті


Український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок». Онлайн-тести «На Урок»

Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома.

Edmodoосвітня технологічна платформа, що пропонує комунікацію, співпрацю та можливість тренерської роботи для загальноосвітніх шкіл, коледжів та викладачів. Мережа Edmodo дає вчителям змогу ділитися вмістом, створювати тести, вікторини та опитування, керувати спілкуванням з учнями, колегами та батьками.



Go-Lab обміну та підтримки платформи (https://www.golabz.eu/) включає в себе більш ніж 600 Labs надаються різними міжнародними постачальниками (віртуальних, віддалених і наборів даних), колекція з більш ніж 40 додатків (підтримка запиту, експериментів, зв'язку, і відображення), і більше, ніж 1000 опублікованих запитів навчальних просторів (ILSs), створених викладачами і експертами. У ILS, вчитель поєднує в собі Labs, програми та інші ресурси (зображення, відео, статті...), щоб створити онлайн урок поділитися зі студентами. Інші вчителі можуть копіювати і адаптувати ці опубліковані ILSs для повторного використання зі своїми студентами. Для того, щоб створити свій онлайн уроки або ILSs, і зібрати різні ресурси, вчителі можуть використовувати Graasp (https://graasp.eu/).


Kahoot - додаток для освітніх проектів. З його допомогою можна створити тест, опитування, навчальну гру або влаштувати марафон знань. Додаток працює як в настільній версії, так і на смартфонах.

https://create.kahoot.it/

Дистанційне навчання хімії та біології

Немає коментарів:

Дописати коментар