вівторок, 14 квітня 2020 р.

МОН надасть рекомендації із заповнення класних журналів

Міністерство освіти рекомендує освітянам в умовах карантину вести свої записи та нотатки, щоб після закінчення карантину заповнити класні журнали.
Про це, під час своєї участі в Онлайн конференції «EdCamp 2020», сказала в.о. міністра освіти Любомира Мандзій.
За її словами, Міністерство освіти готує лист про річне оцінювання, який буде містити рекомендації із заповнення класних журналів. Зараз зміст листа узгоджується з профільним директоратом МОН та Українським інститутом розвитку освіти.
«Прошу утриматись зараз від заповнення класних журналів. Це можна буде зробити згодом. Я прошу вас звернути увагу, ніяких перевірок або контрольних заходів з боку Міністерства освіти і науки здійснюватись не буде. Органи місцевого самоврядування та органи управління освітою теж зараз не мають можливості здійснювати перевірки», - наголосила Мандзій, що до кінця навчального року ніяких перевірок точно не буде.
Разом з тим, вона повідомила, що нотатки успішності учнів вчителі мають здійснювати обов'язково. Це необхідно робити щодня під час проведення дистанційного навчання з учнями.
Освіта.ua
13.04.2020

У МОН розповіли, коли вчителі зможуть піти у відпустку

Учителі, які не будуть задіяні у процесі видачі документів про освіту випускникам шкіл, зможуть піти у відпустку за звичайним графіком.
Про це, під час участі в Онлайн конференції «EdCamp 2020», сказала в.о. міністра освіти Любомира Мандзій.
За її словами, вчителі зможуть війти у відпустки після оформлення усієї необхідної документації, що пов'язана із традиційним завершенням навчального року.
«Зараз важко прогнозувати ситуацію, але якщо ми говоримо про те, що навчальний рік завершиться у традиційні дати, то учителі які не задіяні у видачі документів випускникам, можуть йти у відпустку після того, як оформлять необхідні документи, проведуть річне оцінювання учнів, закінчать оформлення шкільної документації», - сказала Мандзій.
Разом з тим вона наголосила, що учителі які братимуть участь у видачі випускникам документів про освіту мають пов'язати ці процеси: процес відпустки і процес оформлення документів випускникам.
Вона повідомила, що учителі зможуть оформити відпустки у межах структури навчального року, яка була затверджена кожною школою.
«Відпустки будуть точно», - наголосила в.о. міністра освіти Любомира Мандзій.
Освіта.ua
14.04.2020

понеділок, 13 квітня 2020 р.

Учні 9-х класів отримають свідоцтва про освіту в червні

Міністерство освіти рекомендуватиме закладам середньої освіти провести річне оцінювання учнів 9-х класів та видати їм документи про освіту у раніше заплановані терміни.
Про це, під час свого виступу на Онлайн-EdCamp 2020, сказала в.о. міністра освіти Любомира Мандзій.
За її словами, відповідні рекомендації будуть надіслані українським школам до кінця цього тижня.
Зокрема, Міносвіти рекомендуватиме закладам освіти обов'язково зберегти структуру 2019/2020 навчального року, що була ухвалена педагогічними радами на початку навчального року.
В.о. міністра освіти наголосила, що форму проведення оцінювання учнів ухвалюватимуть шкільні педради.
«Шановні колеги, тут не може бути одного уніфікованого рішення для всіх. Ви зараз працюєте в межах своєї автономії і тому рішення будуть виключно за педагогічними радами закладів освіти», - сказала Мандзій.
Після проведення річного оцінювання учнів 9-х класів, заклади освіти мають підготувати необхідну і направити відповідну інформацію до органів управління освітою, які направлять їх до ДП «Інфоресурс» з метою замовлення документів для випускників 9-х класів.
Документи про освіту мають бути видані учням у середині червня.
Освіта.ua
13.04.2020

неділя, 12 квітня 2020 р.

Володимир Співаковський: про трансформацію освіти

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».


Вот только теперь и возникает запрос общества на настоящую трансформацию образования.
Теперь она пойдёт веселее.
Просто раньше все отмораживались и обвиняли все и каждого. Учителей, чиновников, министерство, родителей, детей, учебники, школы...
А теперь увидели «всё это» в одном флаконе. Сразу. Причем, не просто увидели, а эта «беда» коснулось каждого.
Увидели, чему учат.., увидели, как учат..., увидели, кто учит..., увидели, где учат...., увидели качество...
Почувствовали, каково это - ученику осваивать мегабайты нужного и ненужного.
Почувствовали, каково это - родителям нервничать, тотально уставать из-за беспомощности.
Почувствовали, каково это - иметь 1 компьютер на семью из 4 человек, когда каждому нужно, а еще и интернет нескоростной.
Ощутили совсем другой ритм и уклад жизни. Одни начали обожествлять учителей, другие их охаивать.
Почувствовали, что есть совершенно замечательные дети, которым в радость самоорганизовываться. И которые говорят: «Мама, отстань, я сам всё сделаю!»
Я думаю, что шанс на резкое улучшение системы образования мы в этот раз не упустим.
А вы как думаете?

ХПІ презентував онлайн цикл лабораторних робіт для школярів


Спільно з освітнім проектом «На урок», НТУ «ХПІ» підготував для школярів і вчителів серію лабораторних робіт з природничо-математичних та інженерно-технічних наук. Викладачі та студенти ХПІ провели практичні роботи в онлайн форматі за такими напрямами: хімія, фізика, екологія, біологія, електроніка, механіка. Політехніки не просто демонстрували майстер-класи, але також давали пояснення до тих дослідів, що відбувалися, цікаву інформацію по темі.
Серед тем лабораторних робіт:
— «Поглинання і відбиття світла за допомогою M&M`s»,
— «Цікава, корисна та різнокольорова хімія»,
— «Визначення ГМО в бобах сої»,
— «Кольорова хімія — світ кольорових фарб»,
— «Нітрати в продуктах харчування і очистка стічних вод»,
— «Вогонь!»,
— «Цікава механіка»,
— «Світлочутливі полімери — матеріали сучасного і майбутнього»,
— «Цікава електроніка».
Мета онлайн лабораторних робіт — показати, що технічні науки — це цікаво, а головне кожен може повторити те, що демонструється під час практичної роботи. Крім того, записи цих майстер-класів можуть використовуватися вчителями в якості наочного матеріалу під час уроків.
Переглянути записи уроків можна за посиланням: http://vstup.kpi.kharkov.ua/pidgotovche-viddilennia/stem-laboratoriia-science-is-fun/

пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання-відповіді

Вимушене дистанційне навчання поставило вчителів і батьків перед непростими викликами: як організувати навчання дітей в умовах карантину, коли вчитель не може бути поруч. І як зрозуміти, чи вивчила щось дитина, коли традиційні способи оцінювання недоступні.
    “Нова українська школа” зібрала найпоширеніші запитання батьків і вчителів. На них відповідає Алевтина Лотоцька, головна спеціалістка МОН (2008-2019), яка брала участь у розробленні Державного стандарту початкової освіти, методичних рекомендацій із викладання навчальних предметів та оцінювання навчальних досягненьучнів та учениць