понеділок, 19 квітня 2021 р.

 

Типова освітня програма 5–9 класів: ТОПові пропозиції

Про те, як побачити в типовій освітній програмі не обмеження, а перспективні пропозиції та вповні  реалізувати потенціал закладу освіти, розповідають заступник директора Команди підтримки реформ при Міністерстві освіти і науки України Роман Шиян і директор Українського інституту розвитку освіти Вадим Карандій.


На шляху впровадження нового Держстандарту базової середньої освіти Міносвіти в лютому 2021 року затвердило типову освітню програму для 59 класів закладів загальної середньої освіти (ТОП-2021). Попри те, що чинності документ набиратиме поетапно, починаючи з 2022/23 навчального року, він уже наробив чимало галасу в реальному та віртуальному освітянському просторі. 

Характерною особливістю бурхливих дискусій навколо ТОП-2021 стала активна участь батьків, які обурювалися через буцімто істотне збільшення навантаження на дітей. 

Не залишились осторонь і керівники закладів освіти. Директорів непокоїть те, що, порівнюючи з попередніми версіями типових навчальних планів (ТНП), у планах 2021 року зменшилася кількість годин на варіативний складник, що, на їхню думку, істотно звужує можливості закладу освіти у виборі тих навчальних дисциплін, які потрібні учням певної школи. 

Учителів окремих предметів (як-от історії чи зарубіжної літератури) турбує можливе зменшення в навчальному плані кількості годин на викладання їхніх дисциплін. 

І хоча вже маємо офіційно затверджений документ, як завжди, більше тих, котрі не задоволені, ніж тих, котрі готові, проаналізувавши ТОП-2021, бодай спробувати змоделювати перспективи, які там закладено. 

Отже, для всіх, хто шукатиме в цій статті поживу для подальшого розгортання критики й розганяння «зради», вона стане цілковитим розчаруванням. Матеріал має на меті допомогти тим, хто вже тепер готується до впровадження НУШ у базовій школі, розібратися з положеннями (пропозиціями), викладеними в ТОП-2021, і побачити для себе перспективу її реалізації на різних рівнях: від авторів модельних навчальних програм до керівників ЗЗСО та вчителів. 

Над завданнями реалізації ТОП-2021 наразі працює Команда підтримки реформ при Міносвіти та Український інститут розвитку освіти. Про те, як побачити в ТОП-2021 не обмеження, а перспективні пропозиції для всіх учасників освітнього процесу та вповні реалізувати потенціал закладу освіти, розповідають очільники цих інституцій: заступник директора Команди підтримки реформ Роман Шиян і директор УІРО Вадим Карандій.

https://osvita.ua/school/reform/82249/

Немає коментарів:

Дописати коментар