Василь Дяків: 5 важливих думок про проєкт типової освітньої програми для 5-9 класів
Триває громадське обговорення проєкту типової освітньої програми для 5-9 класів. Переможець Global Teacher Prize Ukraine Василь Дяків розмірковує про його найважливіші аспекти.
Сім-вісім уроків – це занадто
Чиї інтереси стоять у центрі запропонованого документа? Учня, тобто дотримується принцип дитиноцентризму, як запевняють усі зацікавлені сторони? Або вчителя?
Як на мене, проєкт скоріше «педагогоцентричний», і не в позитивному сенсі. Зрозуміло, що у повсякденному житті дохід – річ важлива. Вчителям треба годувати свої родини. А на даному етапі заробітна плата залежить від педагогічного навантаження, яким треба задовільнити фахівців. Але якщо намагатися усім «предметникам» дати якомога більше годин, як з цим буде учням? Що більше роботи вчителям, то довше доведеться сидіти на уроках дітям.
Ось що й маємо: у порівнянні з чинною Типовою освітньою програмою збільшено гранично допустиму сумарну кількість годин на учня 5-9 класів. Якщо уважно подивитися на цифри, виходить, що навіть п’ятикласники матимуть мінімум один день на тижні 7 уроків. А у 8-9-х класах школярам щотижня один день доведеться працювати аж по 8 уроків.
Немає коментарів:
Дописати коментар